Saumatonta Molybdeeni putkea saa monen kokoisena,murtolujuus on melkoinen,eli vääntyy paljon ennekö murtuu, kiihtymisautojen turvakaaret tehdään tosta moly-putkesta ja sitä saa muistaakseni Virtalan ralli putkasta...On kevyenpää ja kestävänpää kun normi patarauta, oli valssattua,kylmävedettyä tai saumatonta...MUTTA...löytyykö sulle sopiva koko ja miellyttääkö metrihinnat on toinen juttu...Mä olen värkännyt tästä aineesta omat tankoni ja on kestänyt hyvin. Vaikka koko ei ole alkuperäistä kummenpi, seinämävahvuus on millin suurempi ja halkaisija pari milliä...Vertailun vuoksi kokoilin taivuttaa vakio raidetankoa hydraulipräsillä ja sitten vääntelin tätä moly-putkea...Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä mistä teen...Toki tollainen poraputki, tms on kovaa materiaalia mutta kun oiken huono tuuri sattuu ja saat siihen ison naarmun ja kovan väännön aikaiseks niin sepä saattaa katketa,ja kuten toveri tuossa kertoili niin on erittäin hankalaa kierteyttää...
Ja lopuksi: Näitä itse tehtyjä ohjauksen osiahan ei saa lain mukaan katupeleihin edes laittaa...
|