Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.11.2009, 18:43
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Moro!

Taas kaivataan konkareiden neuvoja ettei tulis ostettua sekundaa.

Eli hakusessa on n. 8-14 tonnin hintainen 4 ovinen pikuppi. Minulla ei ole minkääänlaista konkreettista tuntumaa näihin. Olen kokeillut vain vuosimallin 1995 Hiluxia ja 2009 mallin Isuzua ja Nissanin (sitä pienempää).

Minulla on sellainen käsitys, että Toyota olis kestävin ja luotettavin. Häntäpäähän arvaisin Fordin ja Mazdan (ja jenkit). Välille sitten Nissan, Mitsubishi, Defender.

Energiayhtiöiltä poistettuja autoja näkyy olevan jonkin verran myynnissä tuolla pidemmällä hytillä ja lavakopilla.

Onko nuo energia- ja verkkoyhtiöiltä poistetut autot ajettu loppuun?
Entä mitä mieltä olette laadusta, etenkin L200:n kohdalla?

Tarkoitus ei ole ostaa autoa maastoon, vaan kaikenkuntoisillle teille, nurmikoille ja lumeen. Eli jollain kallistuskulmilla ja alajoustoilla ei ole mitään väliä. Neliveto ja alennusvaihteet pitää olla että saa henkilönosturin kohilleen myös sateella ja talvella. Kilometrejä tulee n. 40 000 vuodessa tälle hankittavalle pikupille. Tuplahytti taas täytyy olla siksi, että saa lastattua tavaraa hytin lämpöön. Lavalle taas tulee agregaatti ja muuta likaisempaa tavaraa jotka ei saa kastua.

Kiitoksia vinkeistä sopivan automerkin valintaan.

Toki ostettavia kohteitakin saa ehdotella. Seuraan itse nettiautoa, nettikonetta ja offipalstan myyntiosastoa jatkuvasti. Saksan tai Ruotsin tuontiin en ole perehtynyt.
Tästä ollut täällä jokunen aika sitten paljonkin juttua.

Ítse kyllä veikkaan että Defender on se laaduttomin. Land Rover on vuosia roikkunut pohjasakkana luotettavuuduessa. Tosin, Defender on tyystin erilainen mitä muut. Perinteinen, paljon maavaraa, yksinerktainen perustekniikka. Huono ergonomia. Mutta helppo rakennella metsäpeliksi.

Toyota tuskin sen enempää kestää kuin muutkaan. Esim. kansivaivat on kaikkien tuonajan alumiinikantisten dieseleiden murheita ja Toyota käyttää ihan samanlaista. Sulla tuo skaala aika laaja, niin Mitsun kohdalla etenkin mitä uudempi, sen parempi. Koska vanhemmissa oli laatikko probleemaa.

Nissan on ainut jonka kanssa kannattaa olla erityisen tarkkana. Siinä on tämä erityisen kuuluisa laakeri ongelma josta täälläkin ollut juttua.

Täällä kuitenkin ollut jo keskustelua aiheesta ihan jokin aika sitten, joka kannattanee katsoa:
http://forums.offipalsta.com/showthr...vai+mitsubishi
Vastaa lainaten