Näytä yksittäinen viesti
  #444  
Vanha 27.11.2009, 19:02
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Löytyyhän noita kunnon kytkimiä kisakäyttöön
missä on katkaisukyky 2500A
ja sille laturillekin oma 120A kärki.
Emmä hirveesti sähköistä tiedä, MUTTA tuli ammatikseen niitä autoihin vedeltyä (edelleenkin "harrastuksena") ja ainoa kytkentä jonka sain "suunniteltua" PV-katkaisijaksi, oli joko sähköinen (linja-autosta --> kallis) tai paineilma (ADR kuorma-autosta --> halvempi) jossa ampperit riitti kovempaakin käyttöön ja täryttämiseen. Ultrahuippuhienoon piti laittaa sitten VENEESTÄ kierrettävä "valintapäävirtakytkin", joka maksaa aivan s**t*n*sti, mutt on sitten "melkein" ikuinen. Ja siinähän on vielä "valikko", mihin virtaa annetaan!!!

Ja KATKAISTAVA VIRTA PLUSSAN PUOLELTA!!!
Jaa miksi??? Koska laturin maadoitus on hiukkasen vaikea saada poikki, ellei laita räjähtäviä pultteja lohkon kylkeen, joten plussa poikki akulta ja laturilta. Samalla hoituu tuo dieselin sammutinkin, kun virtanen loppuun niin mosa "kuolee", ellei ole mekaaninen sammutin... Sekin onnistuu paineilmalla TODELLA helposti!


Saa kommentoida vapaasti, en suutu, sillä tuli pari autoa poltettua vakuutusyhtiön laskuun, kun käänsi kaadossa virrat pois, niin laturi roihahti tuleen, kun latas NIIN PALJON kun suinkin pystyi, koska akku oli "kadonnut" järjestelmästä, ja laturi oli ainut virtalähde

Jos kiinnostaa rakennella, niin voin kaivaa kytkentäkaaviot "arkusta" ja laittaa jakoon, JOS kiinnostaa....



Ja tuohon 12/24V katkaisijaan,ENERGIAN MÄÄRÄ ratkaisee kuinka paljon kytkin kestää. Jos ilmoitetaan 12v/500A, niin aivan sama ostatko 24V/250A, WATTIMÄÄRÄ on 1:1 ja se ratkaisee sulaako vai ei!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten