Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.11.2009, 16:00
miesmies miesmies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 24.09.07
Sijainti: Vaasa
Perusasetus

No lisää tätä aihettetta... Jojos se on selvinnyt onko niissä kutosbensa koneiden laatikossa minkämoinen booritus? Sitähän sä alkaa päälle kyselit...Niin täytyy vielä tarkentaa tuota oman systeemin reseptiä hiukan...Kun mä päädyin tähän OM602 koneeseen niin aluksi ajattelin sprintterin kuusvaihteista askia, mutta sellaiset maksaa hunajata ja eikä oo mitään käsitystä sellaisen kestosta...No minäpä päädyin sitten siihen sportgetrakkiin kun se sopii suoraan siihen koneen perään ja kardaanin laipan vaihtamalla Geen kardaani käy siihen, tokikaan en oo tutkimuksissa niin pitkällä että voisin sanoa sen pituudesta mitään varmaa...
Mutta niin se mun kytkimen numerokin löytyy tosiaan sieltä SACHS luettelosta. Ja se bemarin levy on suurempi kun mersussa, näin ollen paineasetelma samaten, siitähän seuraa taas sitä painon nousua niihin pyöriviin massoihin,tietysti...

Sinällään kiinnostava teema tämä dieselin ja manuaalin naittaminen, minua himottaisi yhdistää turbo OM602 (5 pyttyinen 2.5l, kotoisin 124 mallista) ja tuo pakun 5v loota. Ongelma on ainakin se, että startti eri puolella...onnistuskohan naittaa joku OM602 manuaali askin kytkinkoppa ja pakun 5v loota toisiinsa ja sopiikohan tosiaan kytkin/poorit...
Tähän vois olla ratkaisn se sprintterin laatikko? Koneen perään se sprintterin aski sopii niks naks, ja kytkimiä on monta mistä valita...Mutta se miten nää sopii jako laatikon kanssa on toinen juttu...
Mulla on sellainen käsitys noista vanhemmista mersun laatikoista että kytkinkoppaa ei saa ruuvaamalla irti (korjatkoon joku jos oon väärässä)...
MUTTA....Geessähän on tuota viisi ja kuusi pyttyistä "uudempaa" moottoria, ja niihin vaihtoehtoisina laatikoina automaattia ja manuaalia...toisin sanoen mä en kyllä ajattelisi sitä miten sen vanhanmallin "pakulootan " saa kiinni uudenpaan, kun vaihtoehtoja on ihan tehtaaltakin tarjolla yllin kyllin, toisaalta se on sitä harrastamista ja ei maksa mitään jos niitä osia on joutilaana...on sitä itsekkin tullut visioitua kaikenmoista hoopa ja älytöntä...

Viimeksi muokannut miesmies : 27.11.2009 16:11
Vastaa lainaten