Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nana
Jos se painoarvokin onki siinä, kuka sen sanoo.... 
|
Tämähän se pointti on. Jos esim. minä sanon tällä palstalla, että pedofilia on väärin, niin porukka on eri mieltä, mutta kun palstan ns. "the boss" sanoo saman, niin silloin se on väärin.
Minä sitä pistin polvilleen henkilöstöjohtajankin, tosin erään ystäväni avustuksella. Kiistelimme henkilöstöjohtajan kanssa julkisen puolen palkkojen julkisuudesta. On siis vaati- ja henkiosa. Meitä käskettiin olemaan vaiti henkiosan palkoista kehityskeskustelussa. Ystäväni lähetti minulle linkin VM:n sivustolta, jossa oli maininta, mitkä palkanosat ovat julkisia. Julkisia ovat: kokonaispalkka, vaatitason palkka euroina ja henkiosan palkka euroina. Vain henkilökohtaisen suoriutumisen pisteet ovat salaisia. Nekin on noiden kolmen perusteella helppo selvittää suoraan taulukosta, kun ensin kysyy kokonaispalkan palkkasihteeriltä.
Tätä keskustelua aikamme käytyämme, muistaakseni kolme viestiä/hlö, henkilöstöjohtaja laittoi viimeiseen postiinsa loppukaneetiksi: Tämä pitkällinen sähköpostiviestien vaihtaminen ei edistä kenenkään henkilökohtaisen suoriutumisen arviointia positiivisesti. Että näin. Pääluottamusmies ilkesi vielä käydä napostelemassa minua. XXXX:llä on hirveitä paineita tässä muutoksessa, eikä XXXX tykkää pitkällisistä sähköpostiviestittelyistä.
Ups, oliko tämä vähän ooteetä?