Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 18.11.2009, 20:41
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Onko nyt jollain varmaa tietoa asiasta kun monesti väitelty seuraavasta.

Vetoauton max jarrullinen vetopaino esim. 1000kg jonka perässä.
Jarrullinen traikku kokonaispaino 1000kg ja omapaino 500kg eli kantavuus 500kg
Trailerin kyydissä kori jonka senhetkinen paino 200kg

Tuo yhdistelmä on ollut ainakin ennen lailinen koska senhetkinen vedettävä
paino ei ylitä tuota 1000kiloa.

Onko pykäliin tullut muutos koska serkkupoika oli sheriffilaitokselta käynyt kysymässä ja olivat sanoneet jotta katsotaan kärryn kokonaispainosta vaikka kyydissä olis pistolapio.
Tyhjää kärryä saisi vetää ilman kuormaa.
Kortti ja kytkentäasiat ovat erikseen, eli tässä sotketaan pikku-e ja kytkentämassajuttuja.
Korttivaatimukset katsotaan aina papereista(rek.otteista), paino- ja kuormaus ei liity ajo-oikeuteen ja sen luokkaan.

Pikku e tarvittiin jos perävaunun kokonaismassa katsottuna rekisteriotteesta ylittää auton oman massan
Ja/tai yhdistelmän kokonaismassaon otteiden mukaan yli 3500kg

Eli ei tyhjääkään kärriä saa vetää ilman e-tä jos paperit(otteet) sen vaativat.
Lähes kaikissa autoissa on otteessa mainittu tuo jarrullisen ja jarruttoman kärrin paino, ja jos ei ole niin se on jarrullisessa max. vetoauton kokonaismassa ja jarruttomassa puolet auton omasta painosta, kuitenkin max 750kg.
M1g ja N1g luokan vetoauto sallii joissain tapauksissa 1,5 kertaa kokonaispaino, kuitenkin se max. 3500kg tai valmistaja sallima mikä on monasti alempi.
__________________
KYM
Vastaa lainaten