Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 17.11.2009, 23:21
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Niin olen tässä tilauksessa vaan välikätenä ja jos ei itse tohdi tilata suoraan osia niin suosittelen kääntymään Suomalaisten kauppiaiden puoleen, Offivaruste esim. Näissä on omat riskinsä että tulee väärää kamaa. Itselleni käynyt niin jo kaksi kertaa kun jeepkauppiaat ei ymmärrä tojotia eikä varsinkaan näitä suomimalleja. Yksityisenä en voi ottaa sitä riskiä että joutuisin vastaamaan vääristä osista yms. ongelmista.

1. YK TLC-B '91 ja uudempi HDJ-80 ilman sähkölukkoa. Laakerit on 50mm ID eli käy ARD RD33. Thanks Jeeper linkistä ja anonyymi kans.

2. YG T8-488 käynee LN65 hilux '88 8" takaperään jossa orkkiksena ollut 4.56 välkky...tämä tieto ei varma eli täytyy vielä tutkia ja tsekata noi ristitappien määrät yms. tuntomerkit tämän linkin kautta http://home.4x4wire.com/erik/diffs/#rear

3. Hilux LN65 8" takaperä ARB RD132 tarvii 50mm ID poskilaakerit. Ainoastaan poskilaakerin numero 32010X selvinnyt ei se missä masterkitissä se on. Yks sälli tarjos tohon YG TV6-488 Yukon 4.88 välitystä ja YK TV6 master install kittiä. Edellisen linkin listaa kun lukee niin voisi luulla että noi onkin sittenkin oikeat kun sanotaan että:

'86-95 4cyl Turbo and V6* trucks and 4runners, and ALL '96+ 4Runners use the Toyota 8" 4-pinion differential in the rear. This diff is known as the "V6/Turbo diff." - Stronger housing than the 4cyl diff
- Larger carrier bearings than the 4cyl diff (olisko tässä 50mm ja 4cyl vakio 40mm)?
- 30 spline axles
- 27 spline pinion (pre-'96)
- Ten 10mm ring gear bolts
- 8mm axle housing studs with 12mm nuts
-
4-pinion carrier (case)
- 4cyl 8" diff carriers (cases) do not fit without custom carrier bearing adapters ($), try Inchworm Gear
- A few pre-'96 V6 trucks and 4runners have been found to have come with the 4cyl style diff from the factory. Nobody knows why.
* LPH/SPH gear info: http://www.pirate4x4.com/forum/showp...3&postcount=73


Perskele paitsi että tossa sanotaan 4 cyl TURBO models and V6 ja eihän nää suomimallit mitään turbollisia kai ole vaan 2.2 ja 2.4 henkipattoja? Sitten noita on vielä lyhyt pinionin pää SPH pitkä pinionin pää LPH malleja??? Eli tämän perusteella tuo kakkoskohdan välkky pitäs olla oikea ja master kitti ehkä otettava vakio ja siihen erikseen noi 32010X laakerit joissa sisäreikä kuten v6 mallissa (50mm) mutta ulkohalkaisija kuten 4 cyl mallissa.

4. Tätä ei enään tarvitakkaan.

Eli pari kohtaa jo selvinnyt mutta muut hakusessa.

Viimeksi muokannut mikjus : 18.11.2009 00:46
Vastaa lainaten