Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 15.11.2009, 20:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

G mersun kytkimistä ja vauhtipyöristä


Tuossa bensa/diesel konversiossa tuli eteen vaihe, jossa G n alkup vaihdelaatikko naitetaan henkilömallisesta olevan diesel koneen persiiseen, ja kytkimet kaipaa muljausta

G ssä vaihdelaatikon pääakseli 10 boorisella akselilla ja henkkarin paljon enempi, nyt siis hakusessa kytkinlevy, bensa 230 kytkinlevy on samanhalkaisijainen, ilmeisesti alunperin saman paksuinenkin, booreiltaankin oikea mutta "värinä?" jousia 3 kun dieselin levyssä 6 - liekö merkitystä ? JOs jollakulla olis vaikkapa 300 GD laatikko jouten esillä, vois kurkata onko dieselin tai vaikkapa 280 GEn lodjussa 10 boorinen aksila, eli sais verrattua kytkinlevyjä 230 / 280 bensa vs. 300 D

Samalla kävi mielessä, josko nakkais bensakoneen vauhtipyörän dieseliin, vaikuttais kevyemmältä, vaaka todistakoot vielä asian, mitäs haittaa kevyemmästä on ? Aikoinaan 617 koneessa kevyt huimapyörä sai aikaan huomattavaa herkkyyttä ja siitä ajatus

EDIT: tässähän siis yhdistyy tietyllä tavalla uudemman polven laatikko (joku Getrag) ja OM 603 kone, oikeastaan riittäis tieto, että onko vanhojen koneiden perässä olevissa laatikoissa 10 spline pääaksula

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 15.11.2009 21:03
Vastaa lainaten