Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.11.2009, 08:23
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Ryhmäpyörän akseli on alunperin viis satkua väljä jolloin ratas pääsee vääntymöään hieman linkkuun. Tämän takia ryhmäpyörän neulalaakerit kuormittuvat ulkolaidasta ja kuluttaa akselia.
Voit laittaa alkuperäistän neulallakeriden tilalle irto neulalaakerit. Myydään noin 100kpl laatikoissa.Jos sinulla on tuo vanhempi laatikko niin siihen käy 5mm neulat ja uudempaan laatikkoon jossa on se paksumpi akseli( 38mm) niin siihen käy 3mm neulat.
Neulan mitta jonka tarvit on 28-30mm riippuu mitä saa. No sen mukaan sitten joutuu sorvaamaan akselille uuden keskiholkin ja ulkoreunoihin sellaiset ohkaiset prikat jotta irtoneulat pysyy suunilleen paikallaan. Neuloilla saa olla hieman päittäisvälystä.
Akselille ladotaan vaseliinin kera niin paljon neuloja kun vain mahtuu.

Jakolaatikossa on alunperin Koyon laakerit. Kuulalaakerit voi ostaa mistä vaan esim SKF. Kartiorullalaakerit tulee ostaa Koyolta.
SKF:n laakereissa sisäkoolin ulkoreunan pyöristys on liian suuri jolloin laakerit painuvat kardaaniakselilla liian tiukkaan aiheuttaen laatikon jumimisen. tuossa kuvassa olen ympyröinyt mitä tarkoitan. Nuo rebuilt kitit tulee edulliseksi koska sisältää kaikki uudet tiivisteet yms sälän. Ainoo mitä en käytä nuista sarjoista on alkuperäiset neulalaakerit.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1000f08.gif‎
Views:	414
Size:	4,5 Kt
ID:	9111  
Vastaa lainaten