Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse
Mulla ois ja yks ylimääränen (=ei käytössä tällä hetkellä, ei kuitenkaan myynnissä) noita saharoita ja tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että saisikohan niihin jotenkin viriteltyä nastat talvikäyttöä varteen. Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?
|
Porataan reiät ja laitetaan nasttusvehkeellä nastat 
Eli kannattaa soitella paikalliselle gummisuutarille ehtiikö/pystyykö
|
Joo, gummisuutareille on soiteltu, ja molemmat tutut gummisuutarit kyllä kyseenalaistivat noi kuorma-auton nastat. Toisella oli kyllä joku laillisesta poikkeava nastaratkasu mielessä ja siihe mennään kun keretään.
Mut se miks etin taas tän ketjun, on nää ensikokemukset Saharoista talviolosuhteissa. Nythän alla on muutama kk sitte ostetut 235/75/15 ja kyllä pelotti ajaa tuollaista pakkaantuneen lumen päällystämää 80kmh maalaistietä edes kuuttakymppiä, loivempiinkin mutkiin tuntu hyvinkin aiheelliselta pudottaa vauhtia vielä entisestään.
Mullahan on setti entiedäminkäikäisiä Saharoita 205/80/15 joissa on pintaa 12 milliä ja niistä ois tarkotus tehdä ne talvirenkaat. Gummisuutari mietti että oiskohan mitään iloa veistellä paloihin vielä poikittaissuuntaan jotain uria. Kellään mitään kokemusta Saharoiden parantelusta talvea varten ton nastotuksen lisäksi?
Joo, ja mä kyllä tiedän että Saharat ei oo oikeet talvirenkaat eikä niiltä voi odottaa ihmeitä, mut näin paljon mua on viimeksi pelottanut talvikelin takia sillon kun ajoin peilijäistä, vesipinnoitettua mutkikasta ja mäkistä maalaistietä 'keskieurooppakitkoilla' :-) Silloin auto lähti alle kävelyvauhdista valumaan ojaa kohti ja tota rataa