2. koppasessa on tarjolla myös ns. Super Select nelivetoa, eli se tarkoittaa avattavaa keskilukkoa, joka keskilukko auki jakaa voimaa keskeltä viskolla. Tämä erittäin hyvä maantieneliveto/jatkuvaneliveto jota voi huoletta käyttää vaikka pinta on pitävääkin toisin kuin kiinteää. Ja toki kevyempi käännellä. Keskilukon voi sitten metsässä laittaa kiinni. SS-laatikossa eri jakolaatikkokin siis.
Se tehdas takaperän lukko toimii paineilmalla, kompressori toimii toki sähköllä.
Sitten 2. koppasessa ei enää noita pienempiä laatikoita ole saatavana, vaan kaikki taitaa olla tukevampaa mallia. 2,8 koneisessa myös perät jne. tukevampaa mallia ja paljon muutakin tällaista pientä teknistä eroavaisuutta.
Napalukkoja ei SS laatikollisessa myöskään ole vaan edessä alipaine vapautus. Paljon parempi kuin automaattinapalukot toimivuudeltaan.
Sitten 2,8 kone on moottorina pidetty kestävämpänä/varmempana ja onhan siinä enempi kulkuakin. Tuo 2,5 on jo vähän laiskahko tuon painoiseen autoon.
Käsittääkseni kaikissa 2. koppaisissa on takanakin kierrejouset.
Sitten 2. koppaisissa on tehtaalta saanut huippumalleissa kaiken näköisiä erikoisvarusteita, kuten säädettävä jousitus. Sitä voi nostaa ja laskea autosta sisältä nappia painamalla. Eli siellä sähkömoottori säätää vääntösauvoja edessä ja takana muistaakseni jousen/iskarin kiinnityspistetä siirrellään. Jäykkyys säätö on toinen harvinainen varuste, soft, medium hard asetuksin. Maantiellä saa tasapainoa ja maastossa joustavuutta. Käsittääkseni tuo korkeussäätö on ollut todella harvinainen Suomimalleissa. Säädettäviä iskareita sen sijaan näkyy jonkun verran mutta sitten kun sellainen hajoaa niin tulee kallis lysti korjata. Sehän se on aina ongelma näissä hienoissa järjestelmissä, ei halpoja korjata.
Tulikohan siinä kaikki. Voi niissä olla vielä muutakin eroa.
|