Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 07.11.2009, 12:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Katos onko ohjaus iskari missä kunnossa
Ohjausiskari ei oikeastaan auta juuri hevonvitun vertaa tuohon death wobleen, jos varsianaista vian aiheuttajaa ei ole korjattu pois. Se saattaa auttaa sen verran että ei heti ala woblaamaan, mutta se VARSINAINEN vika on edelleen olemassa. Ei toimivan ohjauksen pitäisi alkaa woblata tuosta vain ajamalla. Jossain on silloin vikaa, eikä se ole ohjausiskari.

Auttaisi vähän jos kerrot mitä kaikkea kilkettä autossasi on. Eli korotusta minkä verran, millaisilla osilla - onko säädettävät tukivarret ylhäällä ja alhaalla? Onko orkkis panhardi vai joku jälkimarkkina/ heavy duty versio? Onko alkuperäinen ohjaus, vai onko vahvistettu jostain? Onko alkuperäinen pitman arm? Mitkä on aurauskulmat? Onko casteria säädetty? Entä renkaiden tasapainotus?

Vaikka ei olisi missään väljää, niin väärillä säädöillä ja liian huonosti tasapainotetuilla renkailla alkaa woblata ihan taatusti. Ja sanoisin, että isoilla kumeilla ja vähänkään reilummalla korotuksella ei XJ:n ohjaus ole enää oikein tehtäviensä tasalla vaikka olisi säädöissäkin.
Vastaa lainaten