Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 06.11.2009, 12:06
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti

Tuo jarruputkitus hieman ihmetyttää.
-1kpl putki pääsylinteriltä vasempaan etujarruun
-1kpl putki pääsylinteriltä oikeaan etujarruun josta haaroitus takajarrujen paineensäätimeen
-1kpl putki pääsylinteriltä takajarrujen paineensäätimeen
-paineensäätimeltä putki oikeaan takajarruun ja sieltä vasemmalle.

Paineensäädin on mallia jousikuormitus.Ja hieman ihmetyttää miksi siihen tulee putki oikeasta etupyörästä vai onko se vain kytketty tuollain kaksipiiriseksi?

Mä en taaskaan tajuu
Vanhemmassa Patrollissa (-82) on muuten ihan samantyylinen jarrupaineen säädin.
Sisällä on jousta, tiivistettä, kuulaa, prikkaa,...

Sen tarkoituksena on haistella etu- ja takapiirin välistä paine-eroa ja sen mukaan laskea painetta takapiirille.
Vasta tuon takapiirin lähdön jälkeen on lisäksi se jousikuormitteinen lisäsäädin.

-88 Patrollissa onkin yksinkertaisempi systeemi: Pääsylinteristä lähtee taakse oma putkensa ja siellä samalla paikalla
rungon kyljessä on vain 1:llä ilmausruuvilla varustettu (vanhassa niitä on 3) jousikuormitteinen säädin.
Sen pituuskin on alle puolet entisestä.
Vastaa lainaten