Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan
Tuo jarruputkitus hieman ihmetyttää.
-1kpl putki pääsylinteriltä vasempaan etujarruun
-1kpl putki pääsylinteriltä oikeaan etujarruun josta haaroitus takajarrujen paineensäätimeen
-1kpl putki pääsylinteriltä takajarrujen paineensäätimeen
-paineensäätimeltä putki oikeaan takajarruun ja sieltä vasemmalle.
Paineensäädin on mallia jousikuormitus.Ja hieman ihmetyttää miksi siihen tulee putki oikeasta etupyörästä vai onko se vain kytketty tuollain kaksipiiriseksi?
Mä en taaskaan tajuu 
|
Vanhemmassa Patrollissa (-82) on muuten ihan samantyylinen jarrupaineen säädin.
Sisällä on jousta, tiivistettä, kuulaa, prikkaa,...
Sen tarkoituksena on haistella etu- ja takapiirin välistä paine-eroa ja sen mukaan laskea painetta takapiirille.
Vasta tuon takapiirin lähdön jälkeen on lisäksi se jousikuormitteinen lisäsäädin.
-88 Patrollissa onkin yksinkertaisempi systeemi: Pääsylinteristä lähtee taakse oma putkensa ja siellä samalla paikalla
rungon kyljessä on vain 1:llä ilmausruuvilla varustettu (vanhassa niitä on 3) jousikuormitteinen säädin.
Sen pituuskin on alle puolet entisestä.