Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Jeeppi vahingoittui sen verran Finland Trophyssä, että piti laittaa se seisontaan, jotta malttaa tehdä kaikki tarvittavat korjaukset kunnolla. Vasen ylätukivarsi ja oikea alatukivarsi on revennyt osittain irti korista, joten vahvistusten tekemistä näihin kohtiin tiedossa...
...takakardaaniin on suunnitteilla tuplanivelristikko, eli jos jollain lojuu ylimääräisenä sellainen niin saa tarjota. Lisäksi täytyy korjailla vähän peltejä, valoja, levikkeitä ym. jotta auto olisi leima kunnossa, koska aiotaan edelleen rymytä standard-luokan kisoja. Täytyy laitella kuvia kunhan on saatu taas jotain aikaiseksi. Millos on seuraavat suunnistuskisat, niin tietäisi mikä on tavoiteaikataulu?
|
Meinasin ehdottaa pitkiä tukivarsia koska nuo alkuperäiset paikat on vähän kököt pidemmän päälle. Mutta ei taida onnistua stanu- luokassa oikein mitenkään. Harmi kun XJ:ssä on tukivarret niin lyhyet originaalina, korotuksen yhteydessä tukivarsien kulmat menee niin jyrkiksi että alkaa olla ensinnäkin aika tökkivää meno monesti, ja myös rasittaa joka paikkaa huomattavissa määrin pidemmän päälle. En yhtään ihmettele jos jopa koristakin alkaa tukivarret revetä irti.
Sulla oli siis D300 tulossa? Minkäs verran sillä on pituutta, ei varmaan ainakaan lyhyempi kuin 231 tai 242 (laiskalla päällä ei jaksa googlettaa

)? Meinaan vaan että useissa tapauksissa automaatti- XJ:n etukardaani on riittävän pitkä että sopii sellaisenaan taakse, tai sitten ainakin lyhennettynä. Se on vähän rimpulan näköinen toki takajordaaniksi, mutta yllättävän kestävältä tuntuu..
edit: Mulla olis periaatteessa vapautumassa yksi tuplaristikollinen. Mutta ittelle tarttisin sitten taakse jonkin verran pidemmän (tuplaristikollisen) tilalle, kun on tarkotus pidentää akseliväliä takaa hitusen tulevaisuuden varalle (haaveissa 36" tai 37" kumit yms. pientä) mutta ei enää kardaani sitten riitä.