Tuossa valokuvassa olevan irtolaturin korvakkeet ainakin näyttävät ihan vakiokorvilta,
joita käytetään mm. vanhoissa Fordeissa (Sierra, taunus, Scorpio,...)
Niissä on yleensä n. 55A laturi, mutta ruiskukoneisissa on jo n. 95A laturit.
Näin ainakin parissa viimeisimmässä Scorpiossa (ohc)jotka purin osiksi.
Niissä on sitten tuplaurat, eli pitää olla 2 kiilahihnaa.
Kaasarikoneiseen Sierraan kunnostin tuollaisen 95A:n laturin ja kyllä siinä vielä hihna kesti luistamatta,
kun ei ollut paljoa ylimääräisiä lamppuja nokalla.
Muutenkin noi n. 100A:n laturit ja tehokkaammatkin vaativat jo tuplahihnat tai moniurahihnan, muuten hihna luistaa ja siitä laturin liiasta tehosta ei ole loppujen lopuksi kuin riesaa.
Viimeksi muokannut Kartse1 : 01.11.2009 21:01
|