Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 31.10.2009, 20:42
sokkalanmäki sokkalanmäki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.08
Sijainti: FINLAND
Viestit: 48
Smile

Tänään kävin vähäisen väsäämässä erinäisiä osia berttaan:

¨

Akseliin laitettiin uudet vetarin stefat ja kääntöpallojen tiivisteet. Samalla tein raidetangon.



Raidetanko ei jää lehtien alapuolelle vaan se tulee ylös. Laitoin ns. koesovitukseen sen hirsasin tuon pään johon vetotanko tulee tehostimelta kiinteäksi koska en jostain syystä löytänyt kotoa tuohon sopivaa kierrettä että olisi saanut sen sitte hitsailtua tuohon raidetangon jatkoksi. Toisessä päässä on kyllä kierteet vanhoista ohjausksenosista. Saapahan edes vähän säädeltyä.



Tuossa materiaali mistä tein raidetangon. Normi vesijohtoputki, halkaisija n. 25-35mm jonka sisään laitoin moskalla harjateräksen. Toivotaan että ei taivu.



Tuossa vähän hi steer systeemiä mitä suunnittelin. Nyt ei oo tarkoitusta kilpiin rakennella ni ajattelin tehdä itse ja säästää Pitänee tuohon päähän mihin raidetangonpää tulee ni etsiä jostain sopiva kartio ja hitsailla kii ni käypä noi päät siihe sitte paremmi.

Samalla ku akseli oli irti tein traction barin kiinnityksen ja aloin miettimään mihin sen laittaisi koriin kiinni. joutunee tekemään tuonne yhden poikkipalkin lisää johon saa sen sitte kiinni.



Tulihan sitä vähän tuota Toyotan maauskollisuutta lietsottua samalla
Vastaa lainaten