Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaitsu
Ja niinhän se oli, ei torx vaan muuten vaan haist...u kanta millä ne navat on kiinni. Milli mutterit vaan liimalla päälle.
|
Niihin mitään tarvitse hitsata, kun käyttää oikeaa työkalua.. Ja eikös hitsatessa noi pultit tuppaa karkastumaan -> ei välttämättä tee hyvää kestolle, ja varsinkaan jossain navan pulteissa? Mulla oli edellisessa etunapa alkuperäinen, pyörinyt ravassa ja paskassa ja suolassa silloin 16 vuotta, lähti pienellä lämmöllä ja ihan normi 3/8" räikällä hyvin auki pultit. Se itse napa sitten oli umpijumissa ja piti takoa vasaralla pultin kannoista irti -> uudet pultit piti sitten ostaa.
Minä vahvasti muistan että ihan tehtaan alkuperäinen korjauskirja sanoo pulttien koon olevan 12- kantainen 13mm, EI 1/2". Ja nuo uudet pultit ainakin oli 13mm, ei 1/2". 13mm meni juuri napakasti, 1/2" piti jo nakutella vähän vasaralla paikalleen. Näissä XJ:ssähän on noita millikokoisia muttereita & pultteja vaikka kuinka.
edit: niin ja tota napahässäkkää kun laittaa takaisin, niin Marine- luokan vassua pultteihin, ja samaa myös napahässäkän ja olkavarren (vaimikäsenytonkaan suomeksi) väliin, tai sitten kuparitahnaa. Ja putsaa ne ruosteet pois siihen malliin että on paljaalla metallilla. Ei enää jumita sen jälkeen...