Viestiketju: 2L2/2L2T
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 22.10.2009, 21:54
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.244
Perusasetus

Eipä juuri eroa..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ht35gte Näytä viesti
Ajattelin että tältäkin foorumilta varmaan löytyy kokeneempia seppiä.Eli nyt pitäis tehdä hiluksiin moottori ja ajatuksena olis 2l2t vanha oli 2lt.Noita 2l2 vaparin alakertoja löytyy joka paikasta ja hinta yli puolet turbo mallin hinnasta,siis jos laittais vaparin alakerralla nii mikä siellä ensimmäisenä poikii,onko ne männät sen heikko kohta vai laakerit,laakerithan on pari milliä pienemmät.Eli onko joku saanut vaparin alakerran pettämään ihan sen heikkouden takia
Vanhemmas 2lt erona on just se alakerta laakereiden osalta,89 eteenpäin vapareissaki on ne isommat.Joskus kattelin varaosakirjaa ni eroina oli männät ja venttiilit ja kai nokka ja turpos on rulla vipat ku vaparis ei.Joissain kai oli rulla nokka vaparinaki,puristukset oli vaparissa 22:1 ku turpossa 20:1 ja se ero oli tehty kai just männillä ja palotiloilla,niis vaan oli koneistettu semmoset urat.Sikspä vaparist saa ahdettuna enempi löylyä,jos kestävyys ei sit ookkaa nii hyvä.2l2 konees on lohko sama mut kansi eri,ahdetuis kai oli rautakansi ja vapareis alumiini,rautakansi on tietty vahvempi et sihen kannattas mummiälest panostaa.Ehjä kone maltti ahdoil kyl kestää,uudemmas on kai vähä paremmin hengittävä kansi,joskus tais olla tollukan kans puhetta et se rulla vipallinen rautakansi ois vahvin.Se tollukka on niit rääkänny ja hajottanu et se kyl tietäs.
Vastaa lainaten