Itselläni on 420:ssä vakio 4-bolt lohko... kun projektia aloittaessani -95 en tiennyt paremmin.
Ammattilaiset sanovat sen olevan heikomman kuin tavallisen 2-bolt lohkon...
Ongelmaksi asia taitaa muodostua vasta kilpalaiteissa.
Ja totta on...400hp riittää kunnes siihen tottuu tai naapurilla/kaverilla on 450hp.
(nämä kaverit/naapurit ovat suomessa harvinaisia, mutta onneksi eivät kokonaan
En ole lupia 420:een hankkinut...enkä varmaan hankikkaan...ellei joku tämän lukijoista minua käräytä

Katsastusmies kyllä katseli moottoriani epäilevästi ja kysyi pitävätkö otteen tiedot paikkaansa.
..."kyllä" vastaus riitti.
Mitä eroa e6gm-8 mallissa on vanhaan nähden? halwin softa?
Mikä hinta?
Auton nopeuden saa oikeaksi säätämällä sen nopeuskentän vertailuarvon oikeaksi... itse jouduin sen kokeilemalla säätämään...
(tämän kait olet tehnyt...muuten et kai kysyisikään?)
Jos sytkässä on vikaa niin onhan moottorin perusennakko oikeassa?
Mihin arvoon olet sen säätänyt?
Oletko varma etta ign.setup on tehty oikein?
Huomaa että lambdan arvoihin ja käyntiin vaikuttaa myös ihan tekniset viat...sytytyskatkokset, pakovuodot, imuvuodot, yms.
Huonon käynnin aiheuttama vika voi olla myös apparin puoleisissa sylintereissä jolloin lambda ei niihin reagoi.
Itse olen aina löytänyt vian boxin ulkopuolelta (knock knock)...vaikka mielessä onkin käynyt ECUa syyttäminen.
Kuvailemasi paukkuminen kuulostaa ylirikkaalta seokselta...tai sytytyshäiriöltä yhdessä tai useammassa sylinterissä... vaikea sanoa... kuvaile tilanne tarkemmin.
Jussi
Note! This message was posted anonymously!