Patrollin katsastusongelmaa.
Onko kellään varmaa tietoa onko esim. 1982 vuosimallin Patrollissa sammutus vaijerilla ilman mitään yhteyttä virtalukkoon. Minulla nimittäin tuli katsastuksessa eteen sellanen ongelma että pitää vaihtaa nykyinen vaijerisammutus järjestelmä toimimaan virtalukon kautta ohjattavaksi. Koska rattilukko ei saa mennä päälle kun moottori on käynnissä. Ja sammutus on kyllä uusissakin vaijerilla, mutta katsastusmies väittää että se vaijerin toinen pää on täytynyt olla yhteydessä virtalukkoon, jottei avain lähde pois ennen kun moottori on sammuksissa. No ei siinä mitään. Ajattelin että ostan siihen vaan sopivan solenoidin joka hoitaa sammutuksen kun virta katkeaa. Mutta solenoidit on etinnässä. On saatavana sammutus solenoideja joissa liikelaajuus on n.5mm ja minä tarvin 20mm. Ja niissä voimaa on n. 0,5-5N. Kun minä tarvin noin 10N.Hintaa näillä on 30e ja ylöspäin. No sitten toinen kategoria on pysäytinsolenoidit jossa liikelaajuus on sopiva n.25mm, Voimaa on sitten heti yli 100N ja hinta vähintään 100e.Ja tarvitsen työntävän mallin joka on myös harvinaisempi. Mutta välimallia ei tunnu löytyvän kuin kiinasta ja saksasta..Ja kielitaidottomalle vaikeasti sieltäkin....Onko jollakulla samantyyppisiä kokemuksia? Ratkasuhan löytyy kyllä mutta on se joskus kiven takana.
Minulla on siis Nissan Patrol -82 sd33 koneella.
|