Viestiketju: Kansista
Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 12.08.2003, 15:31
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus


Oma stroukkerini on ns. offset mallia....eli vakio 400:n kampura (3.75") johon on veivikaulat koneistettu small journal kokoon offsetisti = 3.875" ...kun tämä isku yhdistetään 4.155" poraukseen saadaan 420cid pikkulohko.
On myös muita tapoja saada iso pikkulohko jotka sitten maksavat enemmän mutta ovat myös vahvempia.

Itse valitsin em. tavan koska hinta oli sopiva ja h-beam veivien kanssa varmasti riittävä noin 500-600hp <6500rpm asti.

Stroker pikkulohkot vaativat hyvät kannet jotta huipputehoa saadaan (vrt. samankokoiset isolohkot)
Mutta vastaavasti alavääntö on "lähes" minkälaisilla yhdistelmillä hyvä.

Koska kaikki pikkulohkot ovat ulkoisilta mitoiltaan samat on esim 420cid TPI konetta katsastusmiehen lähes mahdotonta huomata... toki esim aftermarket imusarjan tunnistaa sokeakin.
Mutta se pelkästään ei kerro koneen tilavuudesta (tai tehoista) mitään.
Joten on lähinnä omantunnon kysymys ilmoittaako asiasta.

Hookerin supercompit sopivat tavallisiin kansiin... jos kyseessä joku "spread port" kansi niin
taitaa hierominen olla pakollista millä tahansa sarjoilla.
Valittujen kansien sytytystulppien kulman kanssa pitää vain olla tarkka jotta sovitus ongelmia ei esiinny... esim. AFR:llä se on "L98 angle" jotta hookerit sopii..
Sarjat sopivat paljon paremmin kuin Hedmannin jotka jäivät alas roikkumaan.

Taitaa tuo uudelleen pinnitys olla pikemmiten sääntö kuin poikkeus tuon Haltechin kohdalla mutta kovin suuri ongelma se ei ole jos omistat omasta autostasi kunnollisen sähkökaavion.
Huom. esim. Haynes:in kirjassa oli pinnitys aivan päin Peetä verrattuna omaan -85:een.

Oikeat kaaviot tai paremminkin pinnijärjestyksen löytää www.chevythunder.com:sta TPI koneisiin.

Hei procharger mies (??) mitä ongelmia Haltekin kanssa oli ja miten niistä selvittiin.
Missä olet käynyt Haltechia säädättämässä ja onko kellään kokemusta ST-motorssista?
(kun tuo säätäminen ajonaikana on hiukka vaarallista yksin... nimim.Oho!! )

Kannattaa kysellä am-works josko siellä voisi teetättää paremman jäähdyttimen.

Jussi



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten