joo en vaihtanu mitää kytkin koppaa. kait se on siis ollu 2l2 moottorissa kiinni. Ja hilux 2l2 siihen oli kirjoitettu tussilla kylkeen. Ukko sano että japanissa mistä se oli tullu on vaikka mitä ihme malleja mitä ei edes eurooppaan tuoda. Nii ja se laatikko on n 1.5 cm lyhyempi ku vanha. Sii kytkin koppa ja itse vaihdelaatikko on melko identtisiä vanhan kanssa. Mutta jakovaihteisto on aikas lailla eri näköinen. Siis se toimii niin, että pipikkukeppi liikkuu vain edes takaisin. Edessä hidas ja takana nopea. Kepin sivussa on 4wd nappi josta nelikko kytkeytyy. on päällä pitkä tai lyhyt puoli, auto liikkeesä tai ei. Edellyttäem että navat on käännetty päälle. Nelikon kytkentää hoitaa askelmoottori joka on jakolaatikon taka puolella. Tähän tarvis rakentaa pätevä johdotus/releytys. siten että virta on kelalla joka ohjaa moottoria vain sen aikaa kun se tekee tarvittavan liikkeen päälle/pois. jotta kela ei kuumene ja pala. Mutta järjestelmä kyllä päämääräisesti toimii.
Se kolina tulee kyllä 99% vaihteistosta. Lylmänä kolinaa/hellinää ei juuri kuulu mutta lämpimänä se alkaa ku auto käy tyhjäkäyntiä vapaalla ja niinku edellä mainitsin, Kytkimen ku painaa pohjaa ni luonnollisesti lakkaa ku mikään ei pyöri tai vastaavasti hieman antaa koneeseen kierrosta ni se lakkaa ja on normaali ja äänetön. Ajossa sitä ei kuulu ja laatikko pelaa moitteettomasti. Se voi olla joku hammaskosketuksen tai siirtäjän kilinä. Tiedä sitä aika näyttää. aika hiteciä tästä silti tulee
Ukko puhu jostai hj70 vai 71 vaihteistosta mut ei mun mielestä täsmää. Outo se jokatapauksessa on.