Kustannuksista... Nuo kompressorisarjat maksavat aika lailla...vetteen siinä $3000+
mutta kyllä rahaa saa palamaan myös NA osiin... 383:n rotating assemblyn saa noin $1000 riittävällä laadulla. Miniramin hinta on $895 ja se sopii Fel-pron 1205 ja 1206 kanaville
eli ns medium-race ports.
AFR:n 210:ssä on 1206:n kanavakoot eli sopii hyvin miniramille.
Miniramin voi myös porttaa jolloin se sopii myös isommille kansille (AFR 220.yms)
Ameriikan kaverilla on just em. yhdistelmä eli AFR220+ miniram +mek.roller sen 420cid vetessä ja koneesta mitattu 490hp takarenkailta, mittauspaikka Salt Lake City joka noin 2km korkeudessa.
Noiden perusosien lisäksi myös ECU:n on tehtävä muutoksia...joko vapaastihengittävänä ainakin uudelleenohjelmointi tai ahdettuna ohjelmoitavan ECU:n osto...jota kyllä suosittelen myös vapaastihengittäviin. Haltech,accel,FAST yms. hinnat n.700-2000€
Miksi muuten tehdä 377cid? (de-stroukattu 400)
Osat tuohon maksavat aika lailla saman kuin esim. 420cid moottorin joka on katukäytössä mukavan vääntävä...tehoa molemmat tuottavat about saman verran...377 vaan vähän ylempänä.
Molemmat saa kiertämään 6500-7000rpm jos vaan haluaa/rahat riittää...
Isompaa konetta ei vaan tarvii riivata niin korkealle, joten kestävyys on parempi ja osat vastaavasti halvemmat.
Toki V8 ulvoo aika kivasti yli 7000rpm ja ymmärrän toki harrastajaa joka sellaisesta on kiinnostunut. :-)
Jussi
Note! This message was posted anonymously!
|