Taivaan tosi!Ameriikassa jokainen viriauto kulkee ja potkuu on helvetisti.Samat pannut vaan ei kulje läheskään yhtä hyvin täällä.Ja slikseillä oon ite päässy 60jalkaa 1.99s lentokentällä,katukumilla 2.2-2.5s.Loppunopeus oli kuitenkin aina suunnilleen sama.Loppunopeus ja auton paino kertovat melko tarkasti auton tehot,esim loppunopeus c4 vetellä 180km/h,tehoa n.400hv.
Musclecars kuuluu kans näihin ameriikan malliin virittäjiin.Laittoivat 300hv impalaan,pakoputket ja 10psi prochargerin jäähdyttäjineen,niin irtosi jo komeat 500hv.Uskomatonta!Lasketaampa hieman,od imusarjan paine n.0.5bar eli käytännössä tehoa lisää 50%,Ja jos vaikka kuvitellaan että tuo putkisto toi 20hv,niin 320hv*0.5=160hv lisää eli päästään 480hv,mutta paljonko ottaa tehoa kampiakselilta,n.50hv ja yleensä myös ennakkoa joutuu ottamaan pois n.1 asteen per psi,eli 10astetta,jonka vaikutus on jo melkoinen.Oma arvaukseni on ,ettei tässä tapauksessa päästä yli 400hv.Ja corvetteen p600b maksoi asennettuna pari vuotta sitten kyseisessä firmassa 83 000 kruunua,piti sisällä myös putket ei pakosarjaa.Nykyään tuon sarjan hinta on ainakin noussut.
Aika kiva moka tossa teho portaissa:kakkos asteessa portataan imusarja.kolmosessa vaihdetaan imusarja ,pitäen kuitenkin sisällään ykkös ja kakkos asteen.Jos nyt vaikka vaihtais sen imusarjan suosista eikä turhaan alkais porttailemaan.
Ja tuo ahdin on helvetin hyvä ja hienot äänet,mutta sarja on kelvoton,huom !hinta/laatu.Veten ahdin tulee aina kiillotettuna ,joka lisää myös hintaa.sekä jäähdyttäjät ovat kiillotetut.
Jos joku ihan väkisin haluaa portata kantensa ,niin ei niitä tarvi jenkkeihin lähettää,ruotsissa on tod.hyviä porttaajia.
Note! This message was posted anonymously!
|