On pakko myöntää, että pidän viimeisen kirjoittajan asenteesta. Kaikille 370 hv ei vain riitä. En ole vielä virittänyt moottoriani edellisten ammattilaisten tavoin, mutta haluan myös pikkaisen enemmän moottoristani tulevaisuudessa. Olen katsellut seuraavaa ruotsalaista esitystä asiasta:
"STEG 1.
15-30 hk.
effektökning.
Byte till rostfritt avgassystem från katalysator och bakåt. Montering Edelbrock hedders och KN-luftfilter.
STEG 2.
50-100 hk.
effektökning. Inkluderar steg 1.
Byte av toppar. Portning av insug. Byte spjällhus. Montering rullvippor.
STEG 3.
70-150 hk.
effektökning. Inkluderar steg 1 och 2.
Byte av insug och runners till accel superram. Byte av kamaxel.
STEG 4.
150-200 hk.
effektökning. Inkluderar steg 1.
Montering av ProCharger 600B kompressor kit med intercooler.
STEG 5.
200-250 hk.
effektökning. Inkluderar steg 1 och 2.
Montering av ProCharger 600B kompressor kit med intercooler.
STEG 6.
225-300 hk.
effekökning. Inkluderar steg 1, 2 och 3.
Montering av procharger 600B kompressor kit med intercooler."
Arvaan, että kohta joku puuttuu intake maifoldin valintaan tai kompressoriin. Haluaisin myös huomauttaa, että tehon lisäykset vakio- ja viritettyyn moottoriin ovat täysin erilaiset käytettäessä kompressoria. Musclecars-firma, josta varastin edellisen jutun, on virittänyt Corvetteja työkseen, joten voimme olettaa heidän osaavan asiansa.
Manuaali-vaihteistosta: Tekn.korkeakoulun eräs professori sanoi autotekniikan luennolla, että käsivalintainen vaihteisto on niille, jotka haluavat ominkäsin hajottaa autonsa. Ei ikinä enää manuaalia!
Note! This message was posted anonymously!
|