Niin miksi?Esim.Jos tuo 370hv ei säväytä.Tulipahan koitettua tuo porttaus.Kone oli 406 hieman vakiota paremmalla alakerralla,kannet portattu venttiilit 1.94/1.55,nokka 268/278 0.464/0.464,puristukset9.0:1.portattu plenum ja palikat sovitettu toisiinsa.Tehoa irtosi suurinpiirtein tuo 370hv.Kannet porttasi kaveri ,joka on jo usean vuoden ajanut super stockissa,hintaa tuli n.1000ekua ventiileineen.Jos kannet lähettää virtauspenkkiin ammatti porttaajien käsiin niin hintaa tulee n.1800e ja silloin virtaa jo melko hyvin,muttei läheskään niinkuin esim afr220.Syy:Ei kertakaikkiaan mahdu isoja venttiilejä,kanavia ei pysty avartamaan paljoa,eli ei hengitä korkeilla kierroksilla,josta niitä hevosia saisi lisää.
Vakio veten kannet eivät ole ensimmäinen kuristus kohta,mutta jos haluaa yli 400hv,niin uudet kannet on kannattavin hankinta,sillä tuo kunnon porttaus on vaikeaa ja kallista.Myös kannen halkeamis riski kasvaa kun poistaa paljon materiaalia.Myös venttiilit ovat hyvin lähekkäin toisiaan ,ja ei olis mikään uutinen jos menisivät halki välistä.
Tuo 12.5s ei todellakaan oo ajettu vakio renkailla.Noilla tehoilla ja väännöillä jää auttamatta paikalleen sutimaan,eikä siinä liimat auta,sutii vaan vielä villimmin.Ehkä joillakin drag radialseilla vois saada noita aikoja,mutta laskennallisesti tuo on mahd.
Note! This message was posted anonymously!
|