Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 04.10.2009, 23:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Anteeksi taas ilonpilaus mutta mikä tässä nyt on se vika,ja millon se alkoi? Eli kauan olet kyseisen kamppeen omistanut?

Etukammio koneen ominaisuuksiin kuuluu se että lähtee huonosti kylmänä käyntiin,ja savuttaa jonkin aikaa.
Ja varsinkin kun ulkoilman lämpötila menee alle 10 asteen niin savua alkaa tulla useimmiten riittävästi.

Ja se johtuu siitä että ilma joutuu puristumaan pienen reijän kautta sinne etukammioon,ja että suuttimet on mallia "tappi" eli suihku kuvio on jokseenkin "kapea" ja lisäksi suihkutuspaine on matala eli juuri tuo reilu 100 bar(Esim.Bj 110 bar),ja jos kyseesä on vielä tehdas turbokone niin puristussuhde saattaa olla jotain 17:1 luokkaa,eli aikas matala.

Jos haluaa päästä ko.ilmiöstä eroon niin kone pitäisi lämmittää ennen käynnistystä,eli joko lohkolämppäri,tai webasto(eberi,artic)tms.

Ja taas ne perusasiat eli öljyn vaihto ajallaan,hehkut kuntoon,ehjä termari ym.

Syöttöpumpun vaihdolla ei ole juurikaan merkitystä koska ruiskutus paine riippuu suuttimista,eli miten ne on säädetty.Tosin isommalla pumpulla saisi lisää tehoa jos vaan ilma riittää.

Pahoittelen jos nyt tuli taas kerrottua asioita jotka kaikki jo tiesi/puhuttua soopaa...mutta nyky koneisiin tottuneille joutuu usein selittelemään( esim Bj:n kylmäsavua ihmetelleille) mistä ko. ilmiö johtuu.
Se dieseli nyt vaan syttyy hitaammin kuin nyky (1500 bar) commonrail suoraruisku koneissa.

Ja nissanin koneistahan ei meikäläisellä ole mitään kokemusta joten kaikki edellä mainittu on ihan yleistä pohdintaa...
Vastaa lainaten