Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo
Pajerossa on risukeula, muissa jäykkä akseli edessä. Maantielle erillisjousitus on ehkä (?) parempi, mutta oikea akseli on tietty kestävämpi ja toimintavarmempi ainakin maastoajossa.
|
Roskaa, ei se mitenkään löysempi ole. Eikä vakiona edes oleellisesti huonompi joustoissa. Maavaraa on enempi akselin alla ja menee paremmin lumessa kun on vähempi vastetta ja vaikka akseli kantaa renkaat voivat joustaa edelleen alaspäin. Ei pidä mennä selittämään asioita, joita ei pysty mitenkään perustelemaan. En usko että pystyt mainitsemaan yhtään maastoajon takia hajonnutta Mitsun risukeulaa, mutta mietippä itse paljonko muita akseliongelmia koko ajan keskustellaan täälläkin jäykkäakselisista.

Ja esim perät on Mitsuissa paljon lujemmat mitä tojossa.
Itse ehkä unohtaisin isot Land Cruiserit jos budjetti on tuo, koska ne ovat ylihinnoiteltuja kykyihinsä nähden. Tai 90 sarjalaisen vois saada kohtuu rahaan, joten se on hyvä vaihtoehto. Tai jos hyvän 80 sarjalaisen saa tuohon hintaan, niin sehän myös erittän hyvä valinta.
Discovery ja Pajero molemmat todella hyviä vaihtoehtoja. Patrol mahdollisesti.
Tuohon 15k € hintaan istuisi hyvin 2. koppainen Pajero 2,8 koneisena, jossa kansiongelmia on vähemmän ja laatikko on jo canter ka mallia, eli ei ongelmaa. Toki jos haluaa, saa rikki mitä tahansa. Toisekseen tuossa 2.koppaisessa on takanakin 100% kytkettävä lukko, joka kompensoi hyvin maastossa keulan joustojen mahdollisia puutteita. Saa vetää 3300kg.
Discovery myös hyvä, sen takatilat ovat vain hieman pienehköt ja sähköjen luotettavuus ei niin hyvä, mutta sillä saa käsittääkseni vetää 3500kg ja perustekniikaltaan on luja. Huono puoli Rovereissa on se, ettei ole lukkoja akseleilla vakiona.
Mutta kuten muutkin sanoivat, käy itse koeajamassa kaikki ja valitse mieleisesi.