Finland Trophyyn kun tein pientä huoltotarkistusta niin...
Martackattiin lyhyen puolen vetari kun Turaoffissa laitettiin täkkäämätön varavetari paikalleen jolloin murroksen sisään jäi se veemäinen uloin sokka. Nyt arvottiin taas tuon täkkäyksen paikkaa ja nyt se näytti olevan 41mm vetarin päästä. Jossain jenkkipalstoilla on mainitty mitta 1,5" (38,1 mm) mutta tämähän on aina mitattava tapauskohtaisesti. Omassa varmaan napojen kääntökin on saattanut muuttaa lukemaa. No nyt on taas kuten ennenkin ja jos joskus tikku katkeaa niin vaihto on nopeampaa. Samalla vaihdoin vetarin stefan (10€) joka oli vähän ottanut hippaa kun tikku katkesi.
No kasasin etupään ja kun liftillä nostin renkaasta niin olipa outo klappi. Tutkimaan vikaa ja olkalaakeri apparinpuolelta yhäältä aivan holo. No Toyotalta ostamaan uudet karmeeseen 30€ kpl hintaan. Ylempi laakeri oli ihan ruosteessa ja aika kuivana pyörinyt. Ei saa selvästikkään voitelua kun vaseliinit huuhtoutuu pois. Tähän on keksittävä joku rasvanippa patentti. Eli porattava labsin ohjausvarteen rasvakanava ja nippa. Hieman kyllä hankala toteuttaa mutta tutkitaan.
Sitten olin jo aikaisemmin kattonut että laatikon kannatinkumi näyttää kovin oudolta ja laatikkopaketti koko ajan vaan laskeutuu alemmas kohti panssaria. Tai itseasiassa käsijarrulevy oli jo lähes syönyt itsensä panssarin läpi. No aika huonossa hapessa toi puslajuttu sitten olikin ja onneksi tuli vaihdettu muuten olis varmaan rivahtanut aika piakkoin. Haljennut melkein täysin ja vääntynyt ihme muotoon.