Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja njp_racing
Luin ja totesin että vastasin aivan kuten tarkoitinkin. Sinä spekuloit suljetun puolen sisällöstä tietämättä mitä siellä oikeasti on, minä kerroin mitä siellä oikeasti on ja miksi (esimerkit äänestyksistä ja kimppatilauksista) sellainen suljettu puoli ylipäätään on olemassa.
|
Spekuloin kyllä, ja mielestäni se näkyi selvästi viestistäni. Mutta mitä sitten? Miksi nostat siitä niin suuren numeron, kun en ole koskaan väittänyt että tietäisin mitä siellä on. Tulipahan siihenkin asiaan selvyys, sain tietää mitä halusinkin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja njp_racing
Kehtaan olla täysin eri mieltä. Nämä harrastajat (clubin maksavat jäsenet) ovat ainakin valmiita maksamaan sen huiman suuren jäsenmaksun harrastamisestaan. Siitä eteenpäin "normiautoilijan" ja "harrastajan" viiva on kyllä melko lailla veteen piirretty viiva. Ja yhdistyksen kannalta nimenomaan jäsenten lukumäärähän on se ainoa oleellinen tieto, ei se kuinka suuren osan xyz-merkin omistajista clubiin kuuluu. Se, että tavoittaa X-prosenttia xyz-merkin omistajista on lähinnä nippelitietoa, jolla clubi voi paukutella henkseleitä niin halutessaan. Varmasti löytyy joku harvinainen merkki, jota on 5 kpl Suomessa ja joiden omistajat kaikki kuuluvat ko. merkin yhdistykseen, mutta en usko sen tekevän tästä yhdistyksestä mitenkään "merkittävää" muiden yhdistysten joukossa.
|
Minä kehtaan vielä olla osittain eri mieltä. Ei se clubin jäsenmäärä välttämättä korreloi suoraan harrastajien määrässä. Kuten Tojota puolellakin, jäsenia on vieläpä jakautunut useaan clubiin, kuten Land Cruiser clubi, ja Fintyos.
En väittänyt että Mitsu clubi tekisi oleellista eroa, toin sen vain esille kun oli puhetta harrastajien määrästä.
Lainaus:
Niinpä niin. Kerroit siinä juuri seurauksen ja syyn. Foorumi, kuten itse yhdistyskin, toimii ainoastaan niin hyvin kuin sen JÄSENET toimivat. Mitään ei tipu taivaasta. Kun kaikki odottelevat jonkun muun aloittelevan esimerkiksi sen offipuolen keskustelun, niin mitään ei koskaan tapahdu. Ja tämän vuoksi varsinkin pienten merkkien kohdalla pilkkoutuminen moniin pieniin foorumeihin on karhun palvelus ihan koko porukalle. Siitä ei vaan hyödy kukaan.
|
Aivan, näinhän se on. Mutta miten offroad kiinnostuneet jäsenet voivat toimia jos ne eivät löydä tietään yhdistykseen? Veikkaan että suurin osa Mitsu offailijoista, ei ole Mitsuclubin jäseniä, jos edes tiedostavat sen olemassaoloa. Mutta toisaalta, eihän offroad puolella periaatteessa tarvitakkaan mitään yhden asian ympärille kyhättyä yhdistystä. Nuo tekniikka jutut, AWD voisi kirjoittaa Mitsu clubin Wiki osioon. Se kaipaa paljon sisältöä.