Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 22.07.2003, 19:01
MIC4-90 MIC4-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

ZR1: Kiitti vinkistä oli todella hyvä tuo tarkka lämpötila näyttö (Mitä muita lukuja saa ulos?).

Eli kokeilin tänään käytännössä miten itselläni menee kun kaikki edellä mainitut hommat on tehty. Päivän lämpötila oli tiukka helle eli 27C.

Normaali ajossa on lämmöt vaihdellen ajosta 92-97C.
Pienempää veivailua kun teki lämmöt nousevat nopeasti reiluun 100-105C astetta. Ykkösflekti tulee päälle 109C asteessa ja toinen flekti lähtee käyntiin 114C johon vaaditaan kunnon nyhväämistä keskustassa. Jos paikallaan auto on niin tuo yksikin flekti alkaa selkeästi pudottamaan lämpöjä ja ei mene yli tuon 114C asteen. Kuitenkin tälläisellä kunnon helteellä tulee todella nopeasti tuo 109C astetta jolloin ensimmäinen flekti lähtee hurisemaan.

Itseäni ihmetyttää miten noilla Amerikan veljillä on nuo lämmöt kun luin paristikin paikkaa ja monet sanovat ettei usein edes nouse paljoa yli 100 asteen?!?! Mistä moinen voi johtua. Varsinkin kun -90 malliin ei ole suoraan uutta cold fan switch pakettia.

Kuinka kovasti tuo 110C konetta rassaa? Vaikkakin olen huomannut että on valtava merkitys onko hellettä 25-30 astetta vai esim. 20 astetta.
Eihän kaikki euroopassa olevat autot voi olla niin tuli sieluisia? Voiko ongelma johtua päästörajoituksista esim. itselläni on tehtaalta tullut joku kalifornian päästöjen mukainen systeemi, mitä lienee tarkoittavan.

Että tällein...

T:Mika

-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Vastaa lainaten