Lainaus:
Mutta miksi sitten tuot sen esille tällaisessa keskustelussa ylipäätään? Kirjoituksestasi sai käsityksen että siellä saattaisi olla tähän puoleen liittyvää, ja siitähän tiedustelinkin. Voit toki lukea viestini uudelleen ja todeta itsekkin että vastasit aivan eri asiaan, mitä alunperin kysyin.
|
Luin ja totesin että vastasin aivan kuten tarkoitinkin. Sinä spekuloit suljetun puolen sisällöstä tietämättä mitä siellä oikeasti on, minä kerroin mitä siellä oikeasti on ja miksi (esimerkit äänestyksistä ja kimppatilauksista) sellainen suljettu puoli ylipäätään on olemassa.
Lainaus:
Clubin jäsenmäärähän ei kerro paljon mitään.
|
Kehtaan olla täysin eri mieltä. Nämä harrastajat (clubin maksavat jäsenet) ovat ainakin valmiita maksamaan sen huiman suuren jäsenmaksun harrastamisestaan. Siitä eteenpäin "normiautoilijan" ja "harrastajan" viiva on kyllä melko lailla veteen piirretty viiva. Ja yhdistyksen kannalta nimenomaan
jäsenten lukumäärähän on se ainoa oleellinen tieto, ei se kuinka suuren osan xyz-merkin omistajista clubiin kuuluu. Se, että tavoittaa X-prosenttia xyz-merkin omistajista on lähinnä nippelitietoa, jolla clubi voi paukutella henkseleitä niin halutessaan. Varmasti löytyy joku harvinainen merkki, jota on 5 kpl Suomessa ja joiden omistajat kaikki kuuluvat ko. merkin yhdistykseen, mutta en usko sen tekevän tästä yhdistyksestä mitenkään "merkittävää" muiden yhdistysten joukossa.
Lainaus:
Jo clubin foorumikin sen osoittaa, vain murto-osa foorumin aktiivisista jäsenistä on itse clubin jäsenia. Uskon myös että on paljon merkistä kiinnostuneita, jotka eivät edes tiedosta clubin olemassa oloa.
|
Näinhän se on, en kylläkään ymmärrä mitä ajat takaa tällä. Tämä pätee nimittäin aivan tasapuolisesti suurimpaan osaan autokerhoja, eikä tee siis mitään eroa tässä keskustelussa mainittujen Toyotan ja Mitsun välillä. Se nyt vaan on pelkkää matematiikkaa: 30000 merkin omistajaa (=potentiaaliset kerhon jäsenet) -> 3000 kirjautuu foorumille (=tietää clubista) -> 300 liittyy jäseneksi (harrastajien joukko, joka on merkittävä kerholle). En usko, että tässä puhutun Toyotan ja Mitsun "harrastusprosentin" välillä on mitään eroa. Miksi olisi, mallistot ovat olleet niin samanlaisia jo vuosikymmeniä. Eli silloin tuo äskeinen esimerkki menisi pienemmän merkin kohdalla (Mitsu tässä tapauksessa): 10000 -> 1000 -> 100.
Lainaus:
Mitsu clubin foorumilla vain on harmillisen vähän itse offroad puolesta kiinnostuneita. Tai jos/vaikka niitä onkin, niin aika hiljaisia ovat. Täällä offipalstalla nekin kaiketi pääasiassa pyörivät.
|
Niinpä niin. Kerroit siinä juuri seurauksen ja syyn. Foorumi, kuten itse yhdistyskin, toimii ainoastaan niin hyvin kuin sen JÄSENET toimivat. Mitään ei tipu taivaasta. Kun
kaikki odottelevat
jonkun muun aloittelevan esimerkiksi sen offipuolen keskustelun, niin mitään ei koskaan tapahdu. Ja tämän vuoksi varsinkin pienten merkkien kohdalla pilkkoutuminen moniin pieniin foorumeihin on karhun palvelus ihan koko porukalle. Siitä ei vaan hyödy kukaan.
Lainaus:
Itse olen sitä mieltä, että yksi foorumi ja yksi yhdistys riittää. Samojen asioiden levittäminen ja puiminen monella foorumilla tuskin oleellisesti edistää toimintaa.
|
Olen täsmälleen samaa mieltä. Sitä paitsi: kuka edes käy postaamassa
samoja asioita monelle eri foorumille? Veikkaan ettei monikaan.
Lopuksi vielä terveiset tämä ketjun aloittajalle, nick
awd:lle
Kuten jo todettua, MCF ei mielestäsi ilmeisesti
isona yleismerkkikerhona pysty palvelemaan 4x4 puolen ihmisiä esim. järjestämällä mm. ajopäiviä. Kerrotko offipalstan immeisille mistä nettisivujesi etusivulla oleva kuva on muuten otettu?
(jos joku ei vielä tajunnut, niin se on otettu Mitsubishi Club Finlandin offroad-tapahtumasta 2008.)