Viestiketju: Kansista
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.07.2003, 17:18
Guest

Perusasetus

Olen ajatellut lähestyä asiaa niin, että ostan moottoriini ns. Top end -paketin, jossa on esim. 52mm Throttle body, Ported Plenum, LG Tube Runners, Big Mouth base, Ported Original heads or TPiS/AFR heads, ZZ-9 nokka-akseli ja Custom Prom (TPIS ehdottama paketti 380 hv:lla). Vastaavia paketteja löytyy esim. Exotic Muscle -pajalta jne. Tällä tavoin voisin säilyttää TPI-moottorin kuuluisan alaväännön. Tähän pakettiin voisin lisätä ProChargerin P600B:n kompressorin 10psi:llä, jolloin olisin tyytyväinen. Koska en tunne eri moottorikomponentien yhteentoimivuutta, haluaisin ostaa valmiiksi tutkitun paketin. 383 Stroker kit kiehtoo, mutta asennus vaatii ehkä minulta liikaa. Vaikka SuperRamin tehoalue löytyy todella matalemmilta RPM-alueilta kuin MiniRamin, SuperRamin alavääntö on mittauksissa heikompi kuin ported plenumin with big mouth base. Toisaalta, asia paranee suurentamalla moottorin tilavuutta, jolloin vääntöä ja tehoa syntyy luonnollisesti enemmän. Viestissäsi oli mielenkiintoinen kohta, kun mainitsit, että ensimmäisenä koneenosia tulisi vahvennella virityksen kestäviksi. Tuohon asiaan täytynee paneutua. Olen valmistellut asiaa siten, että olen hommannut jo isommat vanteet, jotta ZR-1/C5 jarrut mahtuvat, koska laki vaatii jarrujen päivityksen tehokkaimman mallin tasolle, jos virittää moottoria, esim. kompressorilla (aika näkyvä lisäys moottoriin). Corvette on minulle pieni intohimo. En ajele autolla paljon, enimmäkseen vahaan autoa, ja nautiskelen siitä kesällä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten