Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 12.07.2003, 12:30
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Terve,

olen yksi joka on lukenut tätä keskustelua alusta alkaen. Kun noita hintoja ruvettiin lyömään pöydälle aloin kädet syyhyten ja perhoset vatsassa miettimään että hemmetti, mullahan olis rahat tuohon vehkeeseen jonka kuvittelin saavani joskus kymmenen vuoden kuluttua.

No, eipä kauaa nokka tuhissut vaan päätettiin lähteä kaverin kanssa reissuun. Listattiin kaikki netissä olevat vetet (modile.de, autoscout24 jne) + saksalaiset autolehdet messiin ja uudet ostettaisiin sitten saksanmaalta. Lennot saatiin halpaan kesähintaan 200 euroa menopaluu.

Saksaan saavuttaessa päätettiin vuokrata auto joka on saksassa todella halpaa. 70 euroa ja saat päästellä kärryllä mielin määrin.

No niin ja sitten varsinainen auton etsintä. Osalle oli jo soitettu etukäteen ja sovittu että tullaan katsomaan.

Ensimmäiseksi autoksi otettiin lupaavalta kuulostanut C5 vuodelta -99. 28000 ajettu hopeinen cabriolet. Hintaa 30000 eskoa. Kohteeseen oli matkaa 300 kilometriä mutta matkoi taittui melkoista poimunopeutta ahtobahnalla. Lasissa oli 180 km /h lähes koko matkan.

(Auto nro 1.)
Ja nyt saavuttiin kohteeseen. Myyjä oli yksityinen henkilö ja treffit oli sovittu hänen työpaikan pihalle jossa oli vartioitu piha (kaveri taisi pelätä että tulossa on Soviet Finlandista tulleet mafian miehet). Auto näytti kaukaa katsottuna UPEALTA. Kun saavuttiin auton luokse alkoi ilme muuttua. Maali pinta täysin naarmunen, useita pikku virheitä korissa, tuulilasi naarmunen, ratti kulunut jne. Nyt alkoi jo ensimmäinen kevyt vitutus. Auto oli kuvailtu AS NEW ONE. Pyysin nähdä huoltokirjan. No niin ja siellähän ei leimoja ollut vaan pelkät kuulakärkikynän rävellykset. Kaikissa sama käsiala ja musteen väri. Kysyin että missäs leimat on. Myyjä otti hanskalokerosta kirjeen joka oli GM:ltä. Kyseisellä liikkeellä ei ollut tapana kuulemma laittaa leimoja ja tämä liike oli YLLÄTYS mennyt konkurssiin. Kuitenkin olivat lähettäneet tämän kirjeen jossa todistettiin että autoon on tehty huollot kyseissä liikkeessä. Kaverin kanssa katsottiin toisia ja ajateltiin että voi per.... pitääkö tää jätkä meitä aivan pilkkanaan. Noh sovittiin että mietimme päivän ja tulemme hakemaan jos kiinnostus herää yön yli nukuttua. Myyjä vielä huusi perään että remember this is Low Kilometer, hard to find. = > Siis mittaria ruksattu.

Lyhennän hieman tätä juttua ja kerron nyt nopeasti seuraavat kohteet.

Auto nro 2.
Hampuri. Yksityinen myyjä. Corvette C5 -98. Hintaa 28000. Ajettu 60000km. Punainen.
Kone öjynen. Outoja sivuääniä, ei kolhuja mutta maalipinta todella naarmunen. Yleisvaikutelma reippaasti yli sata tonnia ajetun näköinen. Täysi paska.

Auto nro 3.
Dusseldorf.

Hopeinen. ajettu 45000km. Hintaa 32000 euroa. -99. Nyt tuntui siltä että helmi oli löytynyt. Tämä oli UPEA. Passi myyjälle pantiksi (halusi jotain pantiksi ettei viedä autoa venäjälle).Auto liikkui kuin unelma. Pysähdyttiin levähdyspaikalle tutkimaan autoa. Ja taas alkoi löytymään yllätyksiä. Maalipinnassa metalliväri jossa näkyi erilaisia varjostumia. Vasemman puolen keulapalan ja oven välinen rako epäsymmetrinen ja huomattavasti kapempi kuin toisella puolella. Samanpuolen renkaan sisäkantti aivan sileä. No tämähän tietenkin UNFALL eli KOLAROITU lähes varmasti. Samantien myyjän luokse ja osoitin autoa. No Unfall Frei. Myyjä esitti ettei ymmärrä. Sitten englantia että onko kolaroitu niin enää ei poika ymmärtänyt yhtä hyvin englanti vaikka aluksi niin suolti siisti. Unohdetaan tämä auto ja matka taas jatkuu.

Nyt oli jo vitutus käyrä melko pitkällä. Päätettiin lähteä kaljalle ihmettelemään saksan autokauppaa. Olin kuitenkin ostamassa kallista autoa joten haluan rahalle vastinetta. Tässä ei mitään miljonäärejä olla joten onpa hienoa antaa säästetyt, verta ja hikeä vuodatetut työrahansa jollekin kusettaja hunnille.

Nyt tehtiin seuraavanlainen päätös. Ei enää autoja yksityisiltä vaan suuntaamme nokan kohti alan liikettä.

Ensimmäiseen liikkeeseen saavuttiin. Vain uusia nököpiirissä vaikka modile.de mukaan C5 vettejä piti olla peräti 7 käytettyä. Ja juosten myyjän luo. Myyjä naureskeli saksalaiseen tyyliin ja kyseli mistä tullaan. Finland, Finland hoettiin ja pyydettiin nähdä käytetyt vehkeet. Kaikki myyty. Myyjän mukaan kaikki menee HETI. Ruotsalaiset hakevat nuo parhaat palat.

2 seuraavaa liikettä sama juttu. Ei corvetteja.

Seuraava liike. Nyt löyty hyvä. Täydellinen huoltokirja. yksi omistaja jne. Tämä vaikutti ensimmäiseltä hyvältä versiolta. Vuosimalli -99. Ajettu 47000. Hintaa olikin sitten 37000 euroa. Siihen veroja vähintään 24000 = 61000 euroa. Ei kannata.

Lyhennän juttua entisestään joten lopuksi yhteenveto:

Corvettea ei voi ostaa yksityisiltä. Kilometrejä väännetty täysin varmasti. Saksassa se on laillista ja suurin osa menee suoraan muihin maihin joten eihän hunnilla ole mitään menetettävää. Johan sitä itse tekis saman jutun. Yks hailee se niille on jos suomipoika ostaa.

Liikkeen kärryt menee suoraan Ruotsi ym. jobbareille.

Hyvät maksaa ja ne todella maksaa.

Mobile.de ja muissa nettisivuilla olevat hunnivehkeet on täysiä paskoja mikäli ovat myynnissä yli 24 tuntia.

Vettejä on huudatettu niin perkeleesti. Ole hyvä ja aja Autobahnaa niin tiedät mitä tarkoitan. Jos ajan 180 km/h ja joku tulee ohi poimunopeutta niin että et ehdi katsomaan edes auton merkkiä.

Saatat ostaa vahingossa kolariauton ja sehän vasta kannattaa...

Oletetaan siis että löydät mahdollisesti hyvän. Hyöty ei näköjään loppupelissä ole suuri verojen jälkeen koska hyvät MAKSAA myös saksassa.

Kyseessä on tuontiauto joka panee kaikki ostajat aina rapsuttamaan päätä joten jälleenmyyntiarvo ei ole suomi auton veroinen.

Annan mielläni muille harrastajille lisää tietoa tästä reissusta. Itse säästän muutamat vuodet ja ostan auton SUOMESTA.











Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten