Olet oikeassa, mutta jos leimallesaanti on aikeena, niin mitään oikeasti yli 4" korottavaa on aika paha leimata. Eikä sitä korotusta välttämättä tarvitsekaan enempää kun vain valitsee osat oikein ja näyttää tarpeeksi rälläkkää autolle.Mulla on 35" renkaille todellista korotusta himppasen yli 3", joustoja on ihan riittävästi eikä ole ahdasta pyöränkaarissa. Kuitenkin tilaa on aivan tarpeeksi joka suunnassa, mm. helmojen alla 65cm, eturenkaiden edessä melkein 90cm, takarenkaan takana ~70cm, matalin kohta auton keskellä ~40cm.
Jos pitkien tukivarsien perään huutelee, niin ihan omien kokemusten perusteella suosittelen todella vahvasti Treks offroadin (ent. T&T customs) long-arm pakettia verrattuna moniin muihin. Tukivarret, panssari ja niiden kiinnitys on huomattavasti paremmat sekä asennus miljoona kertaa helpompi kuin RE:n long-armeissa yms.. Lisäksi Treksin systeemi ei haukkaa yhtä pahasti maavaraa eikä tukivarret laahaa yhtä paljon kiviin koska on taivutetut. RE:n kiinnitys vaatii myös alkuperäisten helmakoteloiden säilyttämistä (jos ei ala itse soveltaa, ja myös tällä tavalla haukkaa maavaraa. Itselläni esim. nyt on helmakoteloiden alareuna siinä missä normaalisti on ovien alareuna (ovista leikattu reilu 5cm pois) ja lattia hieman mallia "boatside" koripalkeista helmaan. Ei onnistuisi RE:n systeemillä kovin helpolla.
Hintakin on melkein sama kuin RE:n paketissa, painaa vähemmän ja on taatusti yhtä kestävä. Käyttävät Rubicon expressin vietereitä ja lehtiä, ja muutamia muitakin osia helpon varaosien saannin ja yhteensopivuuden vuoksi.
|