Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 25.09.2009, 00:22
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Itselläni on parina viime talvena ollut ihan Onnettoman Surkeesti käyntiinlähtevä Patrolli SD33T -koneella.
Hehkut ym. elimistölle tärkeät osat olivat kunnossa. Suuttimet tiensä päässä, mutta sehän vaan korostaa tämän tarinan tarpeellisuutta...

Eli jos päräytin auton käymään edes plussakelissä, niin kyllä vaan oli mäki täynnä savua ja naapurien savuhälyttimet alkoivat piippaamaan...

Kerran kokeilin sitä kyseisen auton lohkolämmitintä laittaa päälle piiitkän seisonnan jälkeen, niin nyt tulivatten naapurit ihan ulko-ovelle asti.
Possahti sevverran äänekkäästi ja poltti vielä talon 25A:n pääsulakkeenkin siinä samalla. Oli niin tehokas vastus...

Siitä suivaantuneena hain tallin perukoilta wanhan alavesiletkuun sopivan letkulämmittimen vastuksen ja asensin sen autooni .
Puolen tunnin lämmittäminen -20 asteen pakkasessa & samanaikainen akkujen lataaminen auttoi niin uskomattoman paljon, että se sama reuhu, mikä nikotteli kesähelteilläkin, niin käynnistyi ihan nätisti puolen tunnin alavesiletkun lämmittimellä...

Sitten ihan asiallisesti tuohon kysymykseesi: Kyllä niitä vesiletkun väliin asennettavia lämmittimiä löytyy edelleenkin joka sorttia.

Sinun Itsesi pitää vaan päättää, että haluatko olla riippumaton verkkovirrasta (230V), vai asennatko autoosi sopivan akkukäyttöisen polttoaineella toimivan lämmittimen.

Tarpeen mukaan ne voidaan asentaa vaikka molemmat. Roikkaa käytät rakennuksen lähellä ja Eberiä/Webastoa/? siellä missä ei ole sähköä saatavana.

Tämä jälkimmäinen toimii vaikka taukolämmittimenä pilkkireissulla, että siinä mielessä itse laittaisin molemmat systeemit autooni. On niitä kyllä ollutkin, mutta noi tarpeet muuttuvat iän myötä...
Vastaa lainaten