Laskennallisesti kaikki painopistettä siirtävät asiat rasittavat akseleita & pyöränlaakereita.
Ulospäin vievä vanne kapealla renkaalla varustettuna vielä korostaa sitä efektiä.
Eli käytä leveää rengasta, niin Laakerisi lepäävät pidempään...
Onneksi meille, lähinnä se Jaappanian Insinööri on senverran ylimitoittanut ja ennalta arvannut offiharrastajien tarpeen suurennella mulkk....
... eiku renkaitaan ja päättänyt, että sinnehän laitetaan tuollaiset vähintään kevyt-kuorma-auton kantavuuden kestävät laakeroinnit joka pyörään.
Ekat reeraamisen tarpeessa olevat äksönit on jouduttu tekemään Yleensä vasta n. puolenMiljoonan Perhekäyttökilometrin jälkeen.
Juuri vaihdoin wanhaan -82 -malliseen autoon Kaikki pyöränlaakerisarjat uusiksi.
Kaikki stefat olivat kuluneet jo jousille, mutta laakerien pinnat ovat vielä kuin "uutena".
Saahan noihin autoihin niitä pelkkiä stefojakin vaihdettua, mutta mitä järkeä on maksaa pelkistä stefoista vähintään parikymppiä, kun täydelliset pyöränlaakerisarjat stefoineen päivineen saat n. 30€:lla. (Ainakin Patrolliin).
Saman työn joudut tekemään pelkässä stefan vaihdossa, eli sen laakerin joudut ensin edestä purkamaan pois, jotta pääset sitä stefaa vaihtamaan.
Menihän taas Paasaamiseksi, Sorry...