Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6 X 4
Tarvitaan:
dieselkone(tietenkin)
kytkinkoppa dieselistä
paksumpi syyläri
polttoainesuodatin + jalusta
moottorin oheislaitteet, laturi (dieselissä alipainepumppu laturissa),startti,
toiselle akulle tellinki
vanhaa käy:
tankki (hyvin putsattuna ja huuhdeltuna)
polttoainelinja paluuputkistolla varustettuna (muista paluuputki & linja myös tankin päässä)
vaihteiston sisuskalut (tarkista välitysten sopivuus. Yleensä; LUE: Lähes Poikkeuksetta välitykset muuttuvat liian tiheiksi D-koneiden kierrosalueen takia)
jakolaatikko & oheislaitteet,...
sähkötkin on pääosin nipuissa jo valmiina esim hehkun merkkivaloa varten... muutamat johdot laturille,startille ja toiselle akulle tehtävä tai otettava dieselaihiosta.
Kertokaapas nyt paremmin tietävät MIKÄ TIETO ON OIKEAA JA MIKÄ VÄÄRÄÄ!?
sekä käykö 2wd ko osat 4wd:hen? (Välitysten yhteensopivuus on suurin ongelma)
...kyllä mä sinne vielä diisselin padan tungen, ja varmasti säästän ja kiroilen ku sitä teen...bensa kun haiseekin niin pahalle tankatessa...
|
Kaikkea ei jaksa toiseen kertaan kirjoitella. Lue toi tekstisi uudestaan ajan ja ajatuksen kanssa...
Tuossa ne näin äkkiseltään mieleen tulevat pähkinät on.
Yleisin ongelma on juuri tuon B - D-koneen tarvitsemat, erilaiset välitysalueet.
Toisaalta, jos haluaa ajella kuulosuojaimet päässä kahdeksaakymppiä, niin tällä tavalla saadaan rakennettua Vääntävä kärrynvetoauto.
Itse en ole juuri kyseistä mallia dieseliöinyt, mutta muita kyllä ja ne ongelmat olet jo lukenut...