Viestiketju: 100% lukko takana?
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.09.2009, 20:45
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Takalukko on ihan OK. Vaatii pientä totuttelua pehmeässä & liukkaassa ajelussa, mutta katuajossa et välttämättä huomaa sen olemassaoloa ollenkaan.
Ei nääs kiusaa kulkua lainkaan, jos et kaasun kanssa kikkaile kurveissa.
Kitkalukko takana taas kiukuttelee ja kuluu kuivalla asfaltilla (vaikka olisikin niitä LSD-öljyjä perässä).

Itse laitoin just Kiristetyn kitkalukon eteen (tosin Patrolliin), mutta minulla on siinä muutenkin sellainen järjestely,
että vänkääjän puolella on automaattinen napalukko ja kuskin puolella on käsin kytkettävä.

Itse ajan pääosin sellaisissa tilanteissa, että pitää painavaa kärryä vekslata tuolla pahoissa ja ahtaissa paikoissa.
Pistän silloin hitaan 4wd päälle, jolloin vain se oikea eturengas on pelissä mukana.
Eli auto on notkea kääntymään joka tilanteessa ja hitaan 4wd:n ansiosta ehtii veivaamaan rattia ihan riittävästi ilman, että pitää kytkimellä luistatella.
Vasta silloin kun auto jää sutimaan paikalleen, menen vääntämään sen lähimmän, eli kuskin puolimmaisen napalukon päälle.

Takana on sitten se normaali, kunnostettu kitkaperä. Sitä en alkanut kiristelemään, koska se taas vaikuttaa rutinallaan ajomukavuuteen, eikä sit enää pidä vähääkään, kun sitä liukkailla tarvitsisi..

Näin minä asian funtsin omia ajojani silmällä pitäen. Pelkkää raakaa Offia ajavat jampat vannovat kaikki vain 100%:n ARBin lukkojen hyvyyttä joka tilanteeseen, mutta minä kyllä keksin sille reilulle tonnille/akseli Paaljon käytyännöllisempää käyttöä...
Vastaa lainaten