Lainaus:
Onhan raskaissa kuorma-autoissakin levyjarruja, joten ei ongelmia sen suhteen.
Mutta ei tuo mäyris niin painava ole, paino jakautuu kuitenkin kolmelle akselille. Itse lähtisin selvittämään isojen pakujen, esim Citroen jumper/Fiat Ducato, VW LT, MB Sprinter akselipainoja. Noista löytyy helposti 1500-3000 kg, painoja. Paljonko mäyrässä on?
|
Painoja en nyt ulkoa muista mutta minulla ainakin 6x6 Volvossa etuakselipaino 100kg enemmän kuin 4x4 mallissa, riittäiskö massat noilla muutossarjoilla?
Lainaus:
Mistä löytyy kahluusarjat ja hintaa noin?
|
Tälläkin palstalla on ajoittain kahluusarjoja myynnissä kun ovat jääneet turhiksi levyjarrumuutoksen tieltä, kannattaa katsoa että se kumikehä ei ole murtunut. Itselläni on just menossa jarrujen askartelu volvoon ja etujarruihin laitoin parhaassa kunnossa olevat "huulirenkaat", taakse sitten ne huonommat. Kesällä on kahlailtu volvolla niin mudassa kuin puhtaassa vedessäkin ja etujarrut olivat täysin puhtaat ja kuivat mutta takana oli murtuneista kumeista päässyt jarruihin ylimääräistä moskaa. (=askarreltavaa että taas toimii jarrut kunnolla)
Nyt on jo silmät niin ristissä että saakohan tästä selityksestä mitään selvää...