Nonniin, minulla on suunnilleen samat oireet tällä hetkellä autossa. Vaihdoin kaikki nesteet + suodattimet, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi +pyörijä, PCV venttiili, happisensori. Lopuksi asensin K&N ilmansuodattimen sekä Throttle body airfoilin. LIsäksi nakkasin alle uudet 275 renkaat.
Tuloksena tästä tuli että tehoja löytyi jonkin verran ja bensankulutus parani hieman. Ongelmana on kuitenkin edelleen huono käynnistys lämpimänä, pientä epäröintiä kun polkee kaasua ja tehoja edelleen uupuu sekä vielä hieman koholla oleva kulutus.
Tästä suivaantuneena surffailin jenkkien Corvetteforum.com palstaa ja etsiskelin mikä voisi aiheuttaa kyseisiä oireita. Löytyihän niitä vastauksia

Huonon käynnistyksen lämpimänä aiheuttavat mitä todennäköisemmin vuotavat/vialliset bensansuuttimet. Tarkoitusena on itselläni joko ostaa uudet suuttimet tai huollattaa nykyiset kuntoon
http://www.alppilanautohuolto.fi/Suutinpesu.htm Sillä pitäis korjaantua tuo käynnistys.
Korkean bensankulutuksen ja tehojen uupumisen aiheuttaa myös tukkoinen/tukkoiset katalysaattorit. Tämä on itselläni noin 99% vastuussa korkeasta kulutuksesta ja tehojen uupumisesta. Auto meneekin huomenna huoltoon, jossa poistetaan etukatit kokonaan (korvataan suorilla putkilla) ja asennetaan Carsoundin vapaammin virtaava pääkatti. Lisäksi asennan autoon pikemmiten kunnon cat-back putkiston, jonka pitäis vielä entisestään parantaa performanssia.
Eli jos heppoja puuttuu niin aukaise/poista etukatit ja vaihda pääkatin tilalle vapaammin virtaava katti. Pitäis auttaa

Niin ja jos ohjaamon jalkatila lämpenee pitemmän ajon jälkeen niin sitä suuremmalla syyllä katit on tukossa. Itellä ohjaamo on pirun kuuma ajon jälkeen ja kuumaa ilmaa suorastaan hohkaa auton alta..
Osat olen tilannut Jenkeistä (Ecklers ja Corvette Central).
Tuosta vedon katkeamisesta mutkissa en osaa sanoa mitään kun itellä ei tuota ongelmaa ole...
--------------
1988 Corvette
Edited by - jtammel on 08/07/2003 14:04:59