Tuli otettu auton keulaa ylös viikonloppuna. Irrottelin kuskinpuolen eturenkaan ja löytyi syy siihen epämääräseen rutinaan. Eturengas oli juuri ja juuri ottanut kiinni alatukivarteen kun ihan äärimmilleen käänsi! Aikaisemmin yritin katella näkyykö mitään jälkeä niin en huomannut mutta nyt löyty, ihan alle 1cm pätkä mistä oli maalit ja ravat lähteneet. Ristikossa kyllä tuntui myös klappia.
No jarrujen kuntoa selvittelin. Viime viikolla arvelin että uudet palat olis tasottuneet puolin ja toisin, lykkäsin absin sulakkeen takas..Ja ihan samalla tavalla "jurnutti" ja vasen eturengas tuntui menevän jopa lukkoon asti. Ilman absin sulaketta tuntuu pientä takas potkimista jarruttaessa tollasessa alle 20km/h vaudissa. Nyt kun pyöritteli rengasta ilmassa niin selvästi tuntui kuinka yhdessä kohdassa jumittaa levy. Irrottelin sitten satulan ja levyn. Liukupuslat kyllä liikkui, tosin jäykästi mutta niissä oli vielä rasvat kumen alla ja näytti ihan oikeelta jarrurasvalta. Hetken kun niitä jaksoi liikutella ne alkoivat jo ihan sormilla työntelemällä liikkumaan. Jarrumäntä tais kyllä olevan pahemmin jumissa, sitä oli joskus tosissaan isketty takasin sisälle kun paloja puutui. Ruuvipuristimella muutaman kerran sitä yritin vetristellä mutta aika turhaa.
Hankintalistalle siis jarrulevyt ja tiivisteitä satulaan ja mäntään. Paremmalla ajalla pitää ottaa molemmat puolet auki ja elvyttää.
Onkos muuten kellään kokemusta lohkolämmpärin asennuksesta? Taitaa vaatia ainakin pakosarjan irrotusta edestä. Webasto/Eberi olis tietty toinen vaihtoehto mutta kun ne €€€.... Kolmantena tietty jonkilainen letkulämmitin, ainakaan asennus ei olis kallis.
Nopeusmittarin temppuiluun tilasin uuden anturin. No kuinka ollakkaan -95 mallisen anturi ei näyttänyt ollenkaan samalta kun tässä. Englannista tilailin ja vois hankitahintaan myydä...Kunhan saan muutaman kuvan otettua.
Edit:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63515