Näyttää elävän kahta topickia sama juttu mut laitetaan nyt tähän mitä tiedetään.
Paketti mikä minulle tuli sisälsi laitteen ja Fe hitsaukseen tarvittavat tavarat. Siihen myyjän toimesta lisättiin alumiinin ja rosterin hitsaukseen tarvittavat kamat. Vain kaasu pullot ja mittaria en tuolta ottanut.
Alumiini ja rosteri tarvii kaasuksi Esim. Mison Arconia 10l täyttö 77€ ja 20l 100€.
Fe kaasuksi sopii Mison 25. 10l täyttö 55€ ja 20l 70€
Pullo vuokrat on vuodeksi 130€ ja kolme vuotta 280€
Tälläisiä hintoja minulle sanottiin, varmasti jostain saa halvemmalla tai parempaa tavara. Ehkä ammatikseen hitsaavat kaverit osaa kertoa tarkemmin.
Laitetta en ole vielä kokeillut kuin että toimiii, vaikuttaa aika yksinkertaiselta käyttää. Ja moni sanoo että ihan kohtuu jälkeä saa aikaiseksikin. Alumiini kaikkein vaikeinta hitsata kuulemma. Saa nähdä.
Alumiinin hitsaukseen tarvii vaihtaa lanka, napaisuus ja suoja kaasu. Kaiken kaikkiaan menee varmaan 2-3min. Aika nopee ja helppo laittaa.
Meinasin ottaa kaverilta lainaan arcon pullon ja kokeilla minkälaista jälkeä alumiiniin saa, tule Matti kanssa kokeilee jos haluat. Mulla on talli Hyvinkäällä ja iltaisin oleilen usein siellä..
|