kyllä löytyy...
ja toivottavasti oli sit viimeinen...
elikkäs alla oli oikeesti hyväkuntonen -90 mallin pajero ja kun se perkeleen autokuume muhun iskee niin siinä ei auta burana eikä krapula... etsin ja etsin hieman uudempaa ja nimenomaan 2,8 tdic pajeroo suht normaaleilla kilometreillä... kyselyitä tuli laitettua useita mutta mikään ei oikein iskeny kun millon oli vedetty hevosta tai muuta isoo kärriä 24/7 perässä. no sit yhdestä oy nimimerkillä varustetusta liikkestä pyysin tarjouksen ja sehän ny tietty oli helvetin hyvä... vaihdossa saman minkä pyysinkin ja vakuutti et oli niin perusteellisen siisti auto... ja hyvin pidetty. kertoi tosin et on tuotu saksasta mut luotto myyjä siellä hänellä... okei... yks tuttu asuu hesassa päin ja pyysin et kävis kattoo ja ajamassa.. ja kävi ja kertoi mitkä oli näkyvät pikku viat. uutta en ollu ostamassa joten vaatimukset ei voinu olla hirveen isotkaan, ruosteen nyt saa aina pois. soiteltiin ja tingittiin ja kerroin et mulla ei oo tosiaan vara ostaa ihan sutta paskaa kuitenkaan mut myyjä vakuutti et auto ehyt ja hyvä ajaa, oli ajellu ite kuulemma 10 000km pohjoisessa ym. reissuja... no päätös tehtiin ja yks aamu lähdin anivarhain ajelee kohti Sipoota... siellähän auto napotti... ja ok oli päälle päin kuin kertoikin... koeajo oli hieman lyhyt johtuen etten tuntenut seutukuntaa ja tankki oli aivan tyhjä... kiersin autoo ja kyselin kaikkee mitä mieleen tuli ja ukko eiku kehuu vaan... aikani mietin ja pohdin asiaa ja tehtiin kaupat. vaan siihen ne hyvät asiat sit jäikin... päästii kotia päin reipas 150 kilsaa alko lämmöt heijata ylös alas ja soitin heti myyjälle että mikä vittu tässä on... ei oo mitään vikaa sanottiin... seuraavalle huoltsikalle päästiin niin 4l meni jäähdyttimeen nestettä ja vettä ja taas soitto... no nyt tietää et jotain vialla.. parin pysäytyksen jälkeen vihdoin kotona. seuraavalla viikolla ampus sitten vedet pihalle paisarin kautta. onneks kylällä mitsun merkkihuolto ajo sinne ja kyselee... tyly vastaus oli et kansi paskana ja n.2000e remppa edessä... eiku taas soittaa ja ukko alkaa vittuuntua... sovittiin kuitenkin et kone avataan ja katsotaan mitä se on syöny... tietty minua syytti heti että oon rikkonu sen tullessani. otin varalta heti yhteyttä kuluttajasuojaan ja kerroin mitä tapahtui millon ja kuka tietää asiasta ja sieltä tuli selvä vastaus... myyjä vastuussa vaikka vanha auto mutta kun on osakeyhtiö nimike niin aina myyjällä vastuu siitä mitä myy. ja taas soiteltiin... sillon ukko alko tosiaan suuttua kun kerroin ottaneeni yhteyttä kuluttajasuojaan ja mitä sieltä sanottiin... no tällä välin kansi oli jo aukaistu ja samalla puhelulla vaadittiin sit koe ponnistaa kansi että varmistuu kannen halkeaminen. ei tarvinnu... yhteen koloon mahtui kynsi ja kaksi muuta halkeamaa näkyi ihan omilla silmilläkin...onneksi edes alakerta oli ehyt ja hyvässä kunnossa.. kouvolan koneistamolta tuli tehdaasuusi kansi kaikilla hilppeillä 1380e + työt päälle saatiin summaksi hieman alle 2000e. pienen keskustelun jälkeen myyjä maksoi tonnin kannesta ja ite loput... paskinta tässä oli se että myyjä vakuutti koko ajan auton olevan ehyt ja kunnossa kaikin puolin. siinä oli lähellä ettei akka sanonu bye bye ja kuutnight kun kerroin viasta... lopulta kuitenkin kaikki mitä tuohon on menny rahaa korjaamiseen ja muuhun niin se on niin kallis auto ettei sitä kannata hävittää vaan ajaa loppuun itse ja katsella sitten vasta seuraavaa. nyt tuohon on laitettu kaikki tiivisteet moottoriin ja turbolle, jarrut, aurauskulmat säädetty, alusta puhdistettu ruosteesta, massattu ja reikiä paikattu, paljon. pitkiä kilometrejä varmasti vielä edessä kaikkien tuskaisten vaiheiden jälkeen... tässäpä tämä, mun tarina...
|