Takapyörän laakeri hirtti kiinni, ja pyörä irtosi vauhdissa mukanaan vetoakseli ja laakeri.
Laakerin kartio oli pyörähtänyt vetoakselin ympärillä ja vetänyt komeat kraadit akseliin. Ei oikein inspannut alkaa täytehitsaamaan ja sorvauttamaan, joten hommasin käytetyn vetoakselin ihan kurantin oloisine laakereineen romuttamolta. Myös lepikkoon lentämisen aiheuttama mahdollinen suoruuden muutos arvelutti.
Nyt tärkein kysymys:
Akselin pää on saanut siipeensä.
Onko akselin pään oltava juuri millilleen suora? Riittääkö että hiomakoneella poistan pahimmat nirhaumat, vai kiristyykö laakeri akselin päätä vasten tms tarkkaa? Tarkoitan nyt sitä "kukkasen" muotoisesta laipasta parikymmentä milliä ulospäin oleva huullettua päätä.
Mitään räjäytyskuvaa minulla ei ole, enkä ole koskaan muuten avannut Patukan taka-akselia.