Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 13.09.2009, 12:30
tannoy:n Avatar
tannoy tannoy ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.05.09
Sijainti: Pori
Viestit: 6
Perusasetus

Akselin pää vaurioitunut


Takapyörän laakeri hirtti kiinni, ja pyörä irtosi vauhdissa mukanaan vetoakseli ja laakeri.
Laakerin kartio oli pyörähtänyt vetoakselin ympärillä ja vetänyt komeat kraadit akseliin. Ei oikein inspannut alkaa täytehitsaamaan ja sorvauttamaan, joten hommasin käytetyn vetoakselin ihan kurantin oloisine laakereineen romuttamolta. Myös lepikkoon lentämisen aiheuttama mahdollinen suoruuden muutos arvelutti.

Nyt tärkein kysymys:
Akselin pää on saanut siipeensä. Onko akselin pään oltava juuri millilleen suora? Riittääkö että hiomakoneella poistan pahimmat nirhaumat, vai kiristyykö laakeri akselin päätä vasten tms tarkkaa? Tarkoitan nyt sitä "kukkasen" muotoisesta laipasta parikymmentä milliä ulospäin oleva huullettua päätä.

Mitään räjäytyskuvaa minulla ei ole, enkä ole koskaan muuten avannut Patukan taka-akselia.

__________________
-----------------------------------------------------------
"Nyt minä ymmärrän miksi ostitte tämän
Patrolin. Tämän kanssa ei ole niin tarkkaa,
kun koirakin voi tulla penkeille suoraan
lantaläjästä!"


-anoppi
Vastaa lainaten