Muutamassa nopeuskisassa Eestissä olleena voin sanoo että tää laji on toistaiseks hauskinta mitä oon maasturilla tehny, järkeähän hommassa ei ole yhtään kun tietää miten hyviä noi isopyöräset kikottimet on ajaa kovaa.
Mutta toi lipu juttu ja ratatuomarointi olis kyllä ehdottoman hyvä juttu, meinaan kun annetaan lupa ajaa täysiä niin aika monelta jää aivot narikkaan ja läheltäpiti tilanteita on noissa kisoissa sattunut jo niin monta että hirvittää kun niitä muistelee. Kerran vinssatessa yhdessä ojan ylityksessä kilpakumppani päätti ajaa vierestä täysiä yli ja autot heittivät kyljet vastakkain, no Kaskinen oli siinä välissä just sillä hetkellä mut onneks Toyotassa renkaat oli niin leveellä että pieni rako jäi ja todellinen vaaratilanne syntyi siitä kun Miikka meinas leipoo sitä kaveria turpaan, (mun muistaakseni Kaskinen ei ollu lavalla,oli tai ei niin turhan lähellä kävi) . Ernassa pyörähti yks 4runneri katolleen radan nopeimmassa kohtaa ja en nyt muista oliko siinä pääkaari vai ei mutta ohjaamon kohta oli aika littee, eikä siinäkään kavereille kuitenkaan känyt mitään joten turhia noi kaarisäännöt..... no jos rata tehdään niin ettei nopeus kasva liian suureksi missän vaiheessa niin eiköhän tuossakin kisassa vaarallisimmaksi osuudeksi jää kilpailupaikalle ajaminen yleisillä teillä.
Toi katsojien turvallisuus vois kans olla piirun korkeammalla tasolla kuin tuolla etelässä, mua jotenkin aina hirvitti vetää pellolla viittäkymppiä sladissa katsojien ohi kun oli vain lippusiima välissä.
Ja mukana ollaan aivan varmasti.
Viimeksi muokannut Kentsu : 11.09.2009 07:31
|