Juu aika hyvin on vielä muistissa, kun oltiin Virossa tuollaisessa kisassa ja olin Kentsulle ja Miikalle (V6 BJ) huollossa ja Vellulle + Iipalle (Pasknäär, eli Lantikka Range). Kentsuhan oli aika äijä tykittään, mut sit lopulta tuli joku polttoaineen saanti häiriö ja auto sammu just sopivasti sellaiseen puolipehmeeseen, josta pääsi kyl yli, jos latas sopivasti vauhtia.
No me koitetaan Miikan kanssa löytää vikaa siellä radalla (huollon sai siis Virossa tehdä missä vaan, jotta saa tukkeena olevan auton taas eteenpäin) ja apparin puolella oviaukon kohdalla oltiin kuuntelemassa että pyöriikö sähköpumppu. Kunnes Vaigo vai mikä sen yhden "kahjon" Virolaisen nimi nyt oli, kajauttaa reilulla vauhdilla just apparin kylkeen, niin että levikkeet rutisee ja tais Kentsun bertan ovikin siinä vaurioitua. Ihme tuuria meillä matkassa, että mä olin just (eli about 1-2 sekunttia aiemmin) siirtyny oviaukosta konehuoneen puolelle ja Miikka vielä vähän myöhemmin noussut bertan lavalle. Jos oltais molemmat oltu siinä oviaukossa, niin huonommalla tuurilla jäis varmaan nääkin tekstit kirjoittamatta!!
Opetusta tai jotain ajateltavaa.....eli kun näet kisan aikana ihmisiäa auton ulkopuolella vinssaamassa/vaihtamassa rengasta ym ym, unohda palava kilpailuvietti edes hetkeksi ja varo muita!!! Ei varmaan ole kovin kiva fiilis, jos kisa keskeytetään jonkun vakavan loukkaantumisen tai vastaavan takia ja kaikki muut varikolla kyselee, että kuka se "hullu/mäntti" oli, kenen syytä tää on.
Nii ja onnistuhan se sama Vaigo vinssaan puun poikki ja tiputtaan sen katkeavan osan sit Vellun auton päälle!!!! Kiva kilpakumppani