Viestiketju: POLIISIN YLILYÖNTI
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.08.2009, 21:07
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti
En voinut olla kommentoimatta.....
Silti noi tavalliset nelirattaisilla ajavat oikeasti ajelevat pienten sekä isompien yli huomattavasti useammin.

Noi mopohurjastelijat siirtyvät vain isompiin vehkeisiin pikkuhiljaa elämän varrella. Promille persporukkaa pilaa aina kaikkien maineen. Sama offailijoissa kuin vaikka mopoilijoissa.

Itse kerran ajelin juuri entistämälläni Fantic Super Rocketilla vuonna 1997 tai jotain pitkin pyörätietä jolla oli mopolla ajo sallittua. Edessäni tuli vastaan vanhempi pariskunta joista ukko alko heiluttelemaan nyrkkiä kun olin tulossa kohdalle. Viimeisenä temppuna se hyppäs siihen eteen niin että joutu hulluna jarruttelemaan ettei olis ajanu päälle. Pui nyrkkiä ja laukoi rivouksia.

Ikää mulloli silloin lähemmäs 30 ja remonttiparta rehotti. Oli siinä papan naamassa näkemistä kun riuhtaisin kypärän pois ja kysyin äijältä että mikäs hätänä. Mutisi siinä omiaan ja väisti kiltisti kun mummo kisko hihasta .

Varmaan tonkin jutun pappa muisti sitten vaarikerhossa kertoa siten että nuoriso tuli yliviritetyllä mopolla ja meinas ajaa päältä.

Mun mopo oli entistetty, juuri rekisteröity ja täysin virittämätön lussu. Paikkana malminkartanon ja myyrmäen väli vihdintien reunalla oleva pyörätie.

Suurin osa mun näkemistä nykymopoilijoista ajaa huomattavasti nätimmin kuin silloin kultaisella 80 luvulla. Ja osin nätimmin siksikin kun aika paljon on naarasmopoilijoita. Ite pääsin ajelemaan kemijärvellä kerran 15 vuotiaana 80 läppämitälienee PV:llä ja kivaa oli kun se kulki lujaa. 8. Luokan päättäjäisiltana mentiin kännissä kolme päällä mopolla särkikankaalta keskustaan ja takaisinkin joskus myöhään yöllä tai aamuyöllä. Kuski tais olla melkeen selvä... En tiä. Ajettiin keskellä autotietä...

Näin sitä on ite tosi esimerkillinen nuori. Hurja nuoruus on eletty ja melkein opittu siitä jotain. Melkein...
Vastaa lainaten