Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 31.08.2009, 08:46
Dryse:n Avatar
Dryse Dryse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Jämsä/Halli,Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Ite yrittänyt joskus kirjaopillisesti noita paikoilleen asetella. Ei onnistu.

Parhaiten onnistuu kun laittaa vaihteiston takakannakkeen paikoilleen ja kiristää kiinni. Tämän jälkeen jakolaatikon kumien isot mutterit löysään että laatikko pääsee keinumaan asentoonsa. Samaten jakolaatikon korvakkeiden kiinnityspultit (4kpl) löysään jotta jakis pääsee liikkumaan edestakaisin. Tämän jälkeen pyöritetään kartaanista ja katsotaan silmällä miten kuminivel vaihteiston ja jakiksen välissä muljuaa. Tavoite on saada kuminiveleen mahdollisimman vähän rasitusta, eli ei pitäisi elää pyöritellessä juuri lainkaan. Jos nivel muljuaa pystysuunnassa, niin sitten säädetään joko jakolaatikon tai vaihteiston perseen korkeutta. Jos sivusuunnassa, niin sitten taas pitää siirtää laatikkoa tai jakista sivulle.

Hommahan helpottuu kun pukittaa auton akseleista ilmaan, jolloin kaikki pääsee vapaasti pyörimään ja massa on päällä.

Tuo jakolaattikko hakee paikkansa aika hyvin kartaania pyörittelemällä pulttien ollessa löysällä, kunhan vain laatikoidet korkeudet on kohdillaan.

Ei siihen mitään mittaa tai linjareita tarvita, katsoo silmällä

Ja ei tarvita isoa iskua siihen vaihteiston takapään kannakkeeseen jolloin koko geometria menee uusiksi. Tällöin saattaa taas joutua lisäämään tai poistamaan niitä säätölevyjä. Useemman kerran vuodessa saa tota paketti ihmetellä paikoilleen kun menee metsässä pieleen.
Vastaa lainaten