Mennään hivenen jo OT:n puolelle.
Mulla on tuollaisen Fiatin käsikirja.
Teho 3200 rpm/min 60 kw (81,5 hv)
Vääntö 1800 rpm/min 224 Nm
Vainteisto välitys suhteet
1. - 6
2. - 3.412
3. - 2.174
4. - 1.357
5. - 1
R. - 5.538
Perävälitys
Vakio 4.5
Vaihto ehtoinen 5.0 tai 5.57
Renkaat
6,50 R 16 C tai 7.00 R 16 C
Suoritus kyky
4,5 perällä - max 97 km/h
5 - max 90 km/h
5,57 - max 80 km/h
Nuista pystyy laskemaan miten homma toimisi.
---
Jeepissä tosiaan 3,54 perävälitykset ja 235/75-15 renkaat....
Hämeendieselissä vuonna 1978 dieselöity, Jeep oli -76 mallia.
Oli 2 akkua, ja ei meinunnut piisata.
Vara osat helposti saatavilla.
Startin hommasin, kävi suoraan joku traktoritarvikeliikkeen yleismallin startti. (oliko peräti että saman tyyppistä starttia olis fiat, zetor, ym..)
Yleisesti ottaen vanha maamoottorimainenkone, polttoaineen kulutus oli Jeepissä jotain 10 l/100 km tienoilla.
Fiksumpi kun laittaa jonkun nyky dieselin.
------
Jos itse tekisin nyt esim. Jeepistä, niin HJ61 12H-T moottori ja samasta vehkeestä 5 vaihteinen ylivaihde laatikko jakoaskeineineen. (Ja sama laittaa ne Tojotan akselitkin.)
Eli siinnä vaiheessa on helpompi kun ostaa suoraan Tojotan, mutta eihän siinnä ole mitään intoa, rakentaminen se on minkä takia näitä tehdään =D
Ja itselläni on se, että Tojota ei ole Ameriikkalainen =(
Sanoo mies, jonka amerikan autoissa ei ole ameriikan moottoreita